tisdag 15 januari 2008

Nyår, jobb och annat fnask

Nyår var skitroligt. Ni kan glutta på galenskapen på http://doremi.bilddagboken.se Fast på den fjärde.

Dock fick jag skämmas över min skitfulla kille. Tur att vi bara var bland vänner.
Eller, inte skämmas direkt, men han fick ju till exempel hjälp med att knyta skorna av min vän Frida. Haha.
Vi BAR bokstavligen hem honom. Han hade siktet inställt på att bli sådär full av nån dum anledning.

-Älskling, jag ska bli skiiiitfuuulll ikväääll.
- Walle, du ÄR redan skitfull.
- Ojdå, förschent...

Mitt jobb går prima. Sjukt mysiga tjejer att jobba med. Igår fick jag veta att chefen är supernöjd och vill ha mig på ett vick som sätter igång redan i februari. Gött. Så får jag en ännu större tjänst i augusti då en av tjejerna ska plugga.
Så fick jag en portföljväska med Bodyshops logga på som hon sa att jag ska ha när jag får åka på utbildningar. Jag dyngskryter om den där satans portföljen. Haha.

Men, hur proffsigt det än kan låta så är jag, fortfarande jag. Tyvärr.
Det innebär bland annat att jag råkade hälla lite för mycket olja på en liten tants hand igår så hon blev kladdig. Jag trodde ju att hon skulle slå ihop händerna och smörja, som sig bör. Men nä,hon bara gned lite med tummen och pekfingret och så sa hon:
-Ojdå, nu blev det visst lite tokigt.
- Tacka fan för det när du inte smörjer som folk, skrek jag.

Nää, det gjorde jag inte. Jag rodnade och sprang efter servetter.
Stackars tanten.
Men så farligt gammal var hon inte. Hon var ju inte senil som många andra som ska muckla sig in med rullatorer och allt och vill köpa proverna för att dem tycker att vanliga läppstift är för dyra.
En dam kom in med ett 20 år gammalt läppstift, MINST. Och skulle ha samma. Hon vägrade fatta att det VAR samma färg men med ny förpackning och att anledningen till att hennes var mörkare var för att det var för gammalt. Jag kladdade ner heeela handen med olika läppstift men inte fan dög det. Så ville hon köpa provet. Jösses.
En annan dam köpte på sig aloe vera krämer för 700 spänn och när vi sa vad det blev gjorde hon ett litet tant- oh och betedde sig som att vi försökte skinna henne på allt hon ägde.
Jag får alltid ångest av såna tanter för det påminner mig om döden och ville bara kasta sakerna på henne och säga:
- Gåå nu lilla tant och ta krämerna med dig och ge pengarna till något barnbarn eller nåt. Ta förresten allt vad du vill, lilla tanten med lite färgat vågigt hår.
BUÄÄÄÄH.
Jag borde söka för det där....

Idag är jag ledig och ska ge mig ut på promenad. Men först äta gröt.

3 kommentarer:

Maria sa...

Oh, det går bra hör jag! :)

nataber sa...

woooho baby. nu jobbar vi båda ja! hur jävla shysst och oväntat är inte det :) hihi.. jag är helt slut i hjärnan. vi måste ta en promenad snaaaart! ja är hemma vid halv ett typ varje dag. så om du har tid på eftermiddagen nån dag så säg till. puss

Anonym sa...

välkommen tillbaka till service-branschen terre ;)