söndag 20 januari 2008

Soundtrack och filminspelning

Länge sen jag skrev en Dagens Spya nu.
Jag samlar mig...

Istället får ni en ny pryl. Soundtrack.
Dagens och för all framtid tror jag nästan blir:
Band of horses- our swords

Den låten vill jag äta, skita, gå, göra mig snygg samt dansa till.
Jag ääälskar att hitta ny musik. Hörde dem på Hugo och Walle och jag stelnade bara till och kutade till Didjäjen. (jag skrev så för jag vet inte hur man skriver DJ,n Dj:en DJ;n.....??)
Nu går deras båda skivor varma här. Typ ett rockigare Shins. :)

En annan kul sak var att jag fick ett samtal från min vän Ellen som är Makeupartist igår. Hon frågade om jag ville vara med i en filminspelning.
Jag skulle få spela ett romerskt lik. Det filmades på greenscreen så det kommer se ut som att vi ligger i en sal med pelare.

Jag tackar absolut inte nej till att få klä mig i toga och få halsen avskuren på film.
En kortfilm som ska visas på Stockholms filmfestival och skickas in till Guldbaggen bland annat.
Eftersom Ellen tycker att jag är vacker(!) fick jag ligga i förgrunden och vara död.
- Du är ju så vacker, Tessan. Det är därför jag vill skära halsen av dig, flinade Ellen.
Och gjorde det.
Gubben är en romersk Gud spelad av Bo Brundin. Sminket är anpassat för svartvit film.
Snuskigt när jag sliter bort vaxsminkningen sen va? ;)







6 kommentarer:

Maria sa...

Vad kul! Och jag håller med, du är ett vackert lik!

Anonym sa...

haha, väldigt naturtroget..;)

Anonym sa...

HELVÄTE VAD COOLT TERRE!
varför ringer du inte och säger sånt!!! asfränt ju!!!!!!!! :D :D
ring i morgon så vi kan prata :D
slutar 19 :D
PUSS

H sa...

Fan vad skoj med filminspelning! Och schysst smink, heja Ellen! :)

nataber sa...

ooh! coola bilder! fika snart? puss

Emma, sa...

Du är så coool!!När visas detta på tv? Har messat dig, men du kanske inte har några pesetas på mobilen? Är allt bra? Ska på stan på lunchen, slinker in hos dig då- hoppas du jobbar. Åker till Torekov med jobbet ikväll, kommer hem på fredag igen. Suck. Tänker på dig. Kramas