fredag 18 januari 2008

I scream my lungs out in vain

...nä det gör jag väl inte direkt.
Men jag har sjukt mycket musik i huvudet just nu. Måste göra något åt det.
Sen det andra problemet.
Flytta eller bygga ut.
Flytta eller bygga ut.
Flytta eller bygga ut.

För och nackdelar med att flytta:

  • Det är lättare att få något större
  • Man kanske har tur och får något snyggare än det man har
  • Man slipper det här sjukt stora projektet
  • Man kanske slipper en högtrafikerad väg utanför fönstret
  • Man kanske får en sekelskiftes
Det är ju bara massa kansken

Det bra med att bo här är att:

  • Det är fräscht trapphus
  • Bra grannar
  • Billig föreningsavgift
  • Stor balle (...)
  • Det blir en jävligt cool lägenhet
  • Skönt område och lagom avstånd till stan
  • Skönt att inte bo där alla andra bor
  • Nära till spånkan
Nackdelen:

  • Vältrafikerat utanför fönstret
  • Lite väl långt hit så när vi väl gjort oss till och skaffat matplats kanske inga (lazyass) kompisar kommer hit och hänger iallafall...;)
  • Det blir begränsad yta på övervåningen på grund av murstockarna. Som är skiiiiitsnygga när vi knackat bort putsen så teglet kommer fram. Det finns två av dem. Men bakom en går det in en datahörna och den andra kan vi hänga vinylskivor och guror på och sätta spots.
  • Den kommer förmodligen hyras ut aslätt i andra hand när vi ska ge oss iväg och resa
  • Oj nu blev det både för och nackdelar på samma lista.
  • Jag suger på att göra listor
  • Jag är så jävla oorganiserad
  • Skaffar jag mig en kalender så kommer jag glömma bort att jag ska komma ihåg att skriva i den.
Jag vill ha en fin stor lägenheeeeeet.
Äh vafaasen, fatta grymma takfönstrena som kommer skina ner på matplatsen där jag ska bjuda på middagar. Woho.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovar att jag kommer på middagar hos er om det det blir bygge! Även fast det är så fruktansvärt långt att gå ;) /Helena som som vanligt inte orkar logga in

Anonym sa...

WHIIIIIII. :)