lördag 26 januari 2008

Nyanser. Och en spya.

Här kommer en Dagens Spya som kanske kan uppfattas som tvetydig.

Jag står rakryggat upp för alla människors rätt att uttrycka sig så som dem vill. Oavsett läggning, hårfärg, ursprung, musiksmak...ja vad ni vill.
Med tanke på att vi bor i ett janteland där det är fult att hjälpa varandra, är jag stolt över att så ärligt känna så.
Men jag kan fortfarande bli provocerad och förbannad när jag är på dåligt humör och då kan ju vissa få sig en sopa eller sju.
Jag gör det även för att roa. Ibland för att provocera. Men allra mest för att det kliar.
Och är nyttigt.
Här kommer en...

Jag blir as- provocerad av alla jävla EMO- nördar.
Det är tydligen as-inne att måla svarta tårar på kinden, lägga upp Photoshopade bilder av typ, en vissen ros med lite ludd runtomkring och kursivt skriva någon jävla dikt som handlar om att inte få hålla någon i handen.
Jag dööör av smääärtaaaa.
Tonårsångest visar sig gärna så, och det är ju naturligt. Ni skulle bara se mina gamla dagböcker.
Jag tjöt och klippte ut Johans bild i skolkatalogen och lyssnade på "thee poower of löööv.." på repeat. Inte Celin Dion utan killen som sjunger Iii feel like fiire, Im soo in lööv with youuu...

Men EMO är typ, små "gulliga" dockor utan ögon som snyftar och det är så synd om dem och dem är dem enda som förstår vad smärta är och det är så jävla äckligt alltihop så jag dör för sen går ni hem till era rika föräldrar och äter asgod mat och sover i en varm säng men kan minsann bara gå klädda i typ tiaror och stirra ner i marken vilket är en sån jävla teater för så jävla dåligt har ni det inte och sluta håll på sådär när ni fan passerat 15 för ingen som inte känner er gives a flying fuck och ni är varken smartare, coolare, fattigare än någon annan så sluta tyck så jävla synd om varandra och gör varandra glada istället och skaffa er ett jävla liv!
Sluta tvinga på andra er såkallade misär.
SLUTA TA KORT PÅ ER SJÄLVA SNETT UPPIFRÅN NÄR NI KOLLAR NER.

*pust*

Så!

Inga kommentarer: