måndag 1 mars 2010

Jösses flickor!

Helgen var ju kanoners och jag glömde liksom det roliga mitt i allt det där badrumsgolviga. Även fast det badrumsgolviga var roligt för fan så jävla I-land.


Mina tjejer. I hela världen bland alla människor man passerar, pratar löst med, pratar med fast man inte vill, tvingas vara trevlig mot. Alla dom där människorna som vi tvingas följa regler med står jag ut med tack vara min fasta punkt där jag inte känner mig dum i huvudet eller konstig eller påklistrad eller något ett endaste dugg.

Helenas empati, Lisas skratt, Jossans smarta skämt, Empans spontantitet, Ellens tuffhet, Kristinas ärlighet, Mickis släppa loss-ighet, mitt varma systerskap, Annas lojalitet, Fridas humor, Linnéas asgarv, Marias målmedvetenhet, Linns modiga flytt, Petras självständighet...gud jag skulle kunna hålla på hur länge som helst. Det är ju så ballt alltihop. Att man lyckas hitta människor med alla dessa otroliga egenskaper.

Jag brukar bittert smattra på om det jobbiga med tjejer. Tjejer ska jämt snacka massa skit, dramatisera och skapa saker av sånt som inte finns. Alltid så jävla självupptagna och i många fall inte mer lojala än vad man är mot sin egen bajskorv. Alltid näsan i blöt och tjäbbel om sånt dom inte vet något om.
Jag muttrar på för att sedan konstatera att jag skapar en del av det där själv genom att tänka för mycket och det är då dessa flickor kommer in i bilden som en helt sjukt skön ventil för alla påfrestningar man utsätts för jämt.
Ni är bäst, helt enkelt.

Det kommer sol snart också. Och nu ska jag fixa munkens hemsida. Helvete jag borde ha godis.

6 kommentarer:

martin sa...

Du är lätt värd ett ton godis och allt annat i världen. Nu sitter jag o lipar. Fina fina du! =)

Tessan sa...

aaw pluttis. Visst är det fint när det kommer över en hur fint det är. Det där med alla fina. :)

nataber sa...

det är ju det vänner är till för. att finnas där när dumskallarna tränger sig på :)

nataber sa...

bland annat. haha

jos sa...

Ja! Superfint, du är bäst :)
Och titta ut liksom - sooolen!

t sa...

ja herregud!!! Vad vore vi utan? Ja jos, sooleeeeen. :)