söndag 21 mars 2010

25 år av vaddå?

Lycka, sorg, skratt, gråt, kramar, närhet, värme!!


På lördagsmorgonen vaknade jag av att min kille kommer in med champagnefrukost och sjöng ja må hon leva, Sjukt mysigt att sitta i sängen och smutta på champagne och lyxig choklad, honungsmelon, vattenmelon och passionsfrukt.
Det är ju så sjukt roligt att fira födelsedag. Jag lyckades lägga min trötthet åt sidan och bara njuta av min underbara familj, min fantastiska kille och äta riktigt god mat. Tack, Peppo!
Presentkort på både Indiska och Cervera gör att det kommer bli grav pimpning av min nya lilla lägenhet. Jag tänkte ha lite teaparty fram över. :)
Min syster hade skrivit ett så fint rim att jag måste dela med mig av det.

Kära syster Terese

Nu har du ett år äldre hunnit bli
Äntligen på jobb, pengar och boende fått pli
Det var ju kanske på tiden
Men din syn på tidsperspektiv är ju lite förvriden

Med Afrika och Asien har du hunnit
På dina resor dig själv mer har funnit
Nu kan du äntligen slå dig till ro
I alla fall till det är dags att bygga nästa bro
Ha koll på pass och var du hemnyckeln lagt
Ge dig ut i vida världen med all din prakt

Är det inte underbart fint skrivet? Hon är så duktig, lilla Balle.

På fredag blir det kalas igen, för alla vännerna. Lite fubb att få fira två veckor, tycker jag. Då kommer Empan hem från England och har med sig sin kille. Snacka spännande att få träffa honom liksom. Saknar henne så mycket.

Ibland kommer det över mig hur kär jag är i min kille. Som när han kommer och går lite på håll i sina nya glasögon och är så het att jag typ dör. När han somnar stilla på rygg med händerna på bröstet eller drar av sig tröjan. Oh. OH!

Nu ska jag duscha med en lyxig duschkräm jag fick av min syster och sen somna helt sjukt gott.
Vill passa på att tacka för alla grattis. På fredag kör vi. :)


1 kommentar:

H sa...

Det var fint skrivet ja! Och på fredag ska vi köra som sjutton! Ser fram emot det, som sagt! :)