tisdag 9 mars 2010

Skratta.

Idag var jag på stan och fick mess från en skärrad Lisa som ensam hade vurpat utanför världens bar så folksåg och skrattade. Jag skrattade högt så folk tittade konstigt på mig medan jag hade solen i ansiktet och tänkte på min roliga väns malör.


Så skrattar jag åt Hugo på jobbet när han säger "HURRA!" på exakt samma sätt som klämkäcka gamla gubbar i filmer gjorde förr. Sådär ståtligt liksom.

Såg Alice i Underlandet på 3D i dag. Först kom det en liten typ nu-kollar-du-minsann-på-3D grej med massa finesser i form av blå och röda bollar som studsade och alla liksom: OOOOOOH. Stoffe sa "oj jävlar" och jag fnittrade fånigt och andades in djupt. Det var ju liksom nästan så att den där lille bollen kröp in i näsborren på en. Mycket sensationellt. Det lever vi på länge.
Filmen var, som allt Tim Burton tar i helt makalös och Depp var så briljant som hattmakarn att man ville slicka på hans gröna ögonlob. En liten fjäril, en vattendroppe och när Alice trillar ner i hålet var väl det 3D-igasom gjorde att jag nästan glömde det halva huvet på bruden framför mig. Jag läxade upp en rad med fjortisar bakom mig och sen blev det tyst och så kom det en liten lip i slutet och jag tycker att hon som spelade vita drottningen bara ska spela sagoroller för hon är som gjord för det och inte som nån underskön larvig fjantbrud i romantiska komedier.

Som ni märker är jag en utmärkt recensent.

Nu ska jag klä på mig efter badet med Stoffe och äta Hugos vegetariska gryta. Kockarna på mitt jobb skämmer bort mig med alldeles för mycket underbart god mat. Jag ska konsultera dessa för 25-årshärjet oxå. Det kan ju inte bli annat än bra.

2 kommentarer:

martin sa...

Haha ja det var nog många som satte ölen i fel strupe när de såg mig dra omkull bara sådär.

Vilket jävla glassigt jobb du har! jag vill också slippa laga mat!
Är för övrigt grymt nyfiken på Alice i underlandet. Martin o jag har tänkt dejta nån kväll framöver men kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska se den eller Shutter island...

t sa...

se den!!! Helt underbar! Depp blir ju bara mer och mer min framtida man. :)