söndag 7 mars 2010

Gammal.

Jag har en tjugufemårskris. Jag förstår inte riktigt varför. Jo, typ att jag sa till mig själv att jag skulle ha två barn innan 30 helst. Vilket det ju inte känns som om jag kommer ha tid med alls liksom. Jag är nöjd över att jag har ett bra jobb och att jag inte är på ruinens brant rent mentalt när den stora dagen kommer. Jag tror att jag har det jag behöver och undrar varför jag behöver så mycket.

Det värker i min restarm. Jag såg en dokumentär på tvåan precis om Indien och när han satt där i den skrangliga bilen som tog honom framåt på småvägar till nån obskyr liten by ville jag vara med så det nästan gjorde ont. Stackars mina ungar om jag har råd. Finns nog inget intörnätt på savannen liksom.

Jag måste göra tråkiga saker också. Vika kläder. Sortera och kasta. Varför kan inte jag tycka att det är lite roligt och mysigt att pyssla med sånt?

Helgen var kul som vanligt. Jag har för många tuffa vänner för att kunna ta det lugnt helt enkelt. I fredags kutade jag till systemet direkt från jobbet med en tårta i högsta hugg för att lubba hem och halvsova en kvart i ett fåfängt försök att vila och sedan pimpa för att häva grogg för att halka iväg till Jollyrockets där mina fina vänner hade premiäröppning och jag var stolt som ett barn med en tårta med gräddsprits som skulle föreställa ett hjärta men blev en trasslig körv.
Hamnade på Vinkällarn för massa rumpskak och som vanligt är det roligare på puben än efter klockan 01 men vad göra liksom. Börjar tycka att det är kul att umgås igen. Det kanske är vädret.

Lördagen bjöd på chill för storstäd och sen gled Zelda, "Kicki" och Fia hit för sällskapsspel och grögg och sen gick vi till Munken och sen hals över hufvud ner till Hugos och idag gled S och jag i typ VÅRSOLEN till Jollyrockets för en mustig frukost och sen godis och Tv-spel och somna i soffan och nu ha 25årskris och nu ska jag ner till gymmet för ett ångbastubad och solarie.

Kolla gärna Saliga Munkens hemsida för vi har massa god lunch den här veckan!


Inga kommentarer: