torsdag 11 mars 2010

Det här om sex.

Jag känner mig så inspirerad av en mycket talangfull kvinna!

Hon gör just nu upp med sin historia av vestibulit och ångesten kring allt sexrelaterat hon levt med genom åren.

Jag har lyckligtvis aldrig lidit av någonting sådant men har vi fan inte alla någonsin gjort något sexuellt vi egentligen inte velat eller haft någon större glädje av?

Jag har ganska nyligen i mitt liv upptäckt att mitt sexliv har en stor betydelse för hur jag mår rent psykiskt. Jag har antagligen inte riktigt kopplat ihop det på samma sätt förut. Eller så har jag inte haft samma typ av sex. Eller så växer jag bara upp och blir mer säker i mig själv.
Om man väljer att leva i en sexuell relation eller agera sexuellt någon gång då och då så är det jätte viktigt att man mår så bra som man bara kan av det. Vi slösar bort tid på fel människor och på fel saker. Hur vi ser ut, hur vi låter, hur vi rör oss. Det finns inget mer förödande.

Jag vill bara ge er ett råd.
Ligg! Ligg och se till att det blir det skönaste och mest avslappnande på länge. Efteråt ska du känna dig ren och vacker och somna stillsamt utan oro.

1 kommentar:

martin sa...

haha jag har också tänkt skriva om sex! jag var fan utan det i tre månader, TRE MÅNADER! tänkte att jag aldrig i världen kan köra upp nånting i min fjoss. Men så för ett par veckor sen, efter att vi varit ute på vår brudkväll, dan efter hälsade en bekant liten vän på, resulterande av en lätt fylla dan innan. Och sen dess, jisses! Det var bestämt en klok mamma som vi båda känner som sa att man känner sin kropp bättre efter att man fött barn. och sanna mina ord, det är fan 100 resor bättre! haha