söndag 28 februari 2010

Ännu en helg till ända.

Jag är stressad. Det är inte nyttigt för mig. Jag tiltar JÄMT när jag stressar.

Helgen var sjukt mysig och idag har jag fixat med min loftsäng och ätit sushi. Det är ju så sjukt intressant. Att jag åt sushi.
Jag låg oxå en stund på badrumsgolvet och grinade och telefonsamtalet jag ringde samtidigt fick mig faktiskt att upptäcka att det ju var rätt så normalt att hamna där på golvet ibland. Det är okej att hamna på golvet ibland liksom. Tänk också vad man upptäckte att det var dags att städa i de där krumelurerna på toan så det gjorde jag idag så nu är det rent och fint.

Veckan bjuder på jobb och pirr för Moa ska snart ha sin bebi om hon inte redan kommit ut och ni som prenumererar på Munkens nyhetsbrev kommer upptäcka att det är jag som skriver det istället. Hajja att det kommer en bebi.

Att jag hamnade på badrumsgolvet berodde nog på en väldans massa saker. Som att jag blir övertrött på dramatik och på att det ska anses vara så otroligt fult och dåligt att inte orka ibland. En enda person kan inte göra alla nöjda hela jävla tiden liksom. Ställer vi verkligen så orimliga krav på varandra? Ställer jag sådana orimliga krav på mig själv?
Det roliga var att när jag låg där och lipade och ringde det där samtalet så blev det hysteriskt roligt när jag skulle förklara att jag låg på golvet. Hur gör man det liksom?
-Men du vad är det som hänt, Tessan?
- NJää, jag ligger här...eh..på golvet. I badrummet....
- Men vad gör du där nere?
- Eh,,ja, det kan man ju fråga sig...

Och vips så blev det lite roligt. För det var ju liksom inget jävla tantrum. Jag kände bara ett gravt behov av att lägga mig ned och grina på badrumsgolvet. Det blev plötsligt bara väldigt tungt att stå.

Nu ska jag dricka varmt kanelté och titta på morden i midsomer i en stor skön soffa.

Inga kommentarer: