tisdag 9 februari 2010

Framtidsångest,

Jag har en 25årskris.

Jag trodde alltid att jag skulle veta vad jag skulle bli. Något jävligt fett liksom. En av mina allra bästa vänner är en så satans ambitiös människa. När vi var sju år gamla sa hon att hon skulle bli tandläkare. Om ett år är hon färdig.
Jag bor i Norrköping, har förvisso ett jobb jag gillar som fan, en underbar kille och vänner jag tror många skulle döda för men känner mig så jävla svenne. Jag måste göra karriär. Jag kan inte leva med att inte göra karriär. Men jag vet inte riktigt vart den där karriären ska börja någonstans. Inte ha bråttom mig dit och inte ha bråttom mig dit.

Jag blir en sån därn fet förtiåring som bor i en förort och hänger på stormarknaden....

....

Nä okej det blir jag väl kanske inte då.
Eller så blir jag det.

För övrigt i mitt intressanta liv så övar jag mig på att inte halka i snön, vara upptagen med arbete och träning. Ja men visst. Jag går upp klockan sex på mornarna och tränar innan jobbet. Sen ångbastar jag och undviker att stirra på tjejen som förstört sin kropp med en G-KUPA silikonpattar i duschen. Det ser så jävla cepe ut så ni kan inte ana. De står åt varsitt håll och är liksom helt...jag fattar inte hur man kan vilja göra så med sig själv. Jag önskar att vi tjejer bara kunde...jaja skit samma.
Så är jag ju rätt kär oxå.

Vad har ni gjort? Jag har provat sjukt goda viner på jobbet, övat på att inte bli för bedårande när jag är stressad och så väntar jag på helgen så jag kan få sätta igång med min lägenhet.

Snart är det vår. Kom ihåg det. Faan så trött man är nu.

6 kommentarer:

martin sa...

jag måste fråga.. den där cepe-bruttan, är hon supersmal, mörkhårig och i typ 35årsåldern? I så fall är det fan samma brutta som jag inte kunde hålla ögonen borta ifrån i duschen på grund av hennes brutalt fula titts. Haha

Tessan sa...

NJäe den här tjejen är nåt år yngre än mig och jag brukade avundas henne på gymnasiet för att hon var så himla söt. Men det räckte tydligen inte.

Linnea Östling sa...

tessan! jag å vilhelm vill komma å titta på din lägenhet snart.. när är den klar? puss!

anna sa...

men tessan!! du gör livskarriär - det är det viktiga. du ser till att må bra på massa olika små sätt, det är ju fan det som räknas. den där karriären man "ska ha" - vad leder den till?

chef liksom, det är väl bland annat det som räknas på karriärstegen, kan du tänka dig något hemskare?? att behöva förmedla och stå för massa jävla skitbeslut, avskeda folk osv osv som chefer OVANFÖR dig har bestämt, för det finns alltid ngn jävel ovanför. som bestämmer över dig och bestämmer vad du ska bestämma. du blir hatad och alla snackar skit om dig. visst, du får mer cash, men du är hatad på arbetsplatsen och har inget liv för övrigt eftersom du jobbar 80 timmar i veckan. mmm karriär, vad lockande det låter. nae. så skit i den nu och leeev! puss

tessan sa...

anna du får mig som vanligt att le och lugna mig. :)

Linnea den är strax klar. Det drar ut påt för att jag är ås jävla slö efter jobbet. :) Saknar er!!

Emma, sa...

Du är så duktig och klok och vem fan behöver en karriär? Inte jag. Bara man får lite pengar varje månad så man kan äta och dricke lite vin och köpe lite fint att ha på sig emellanåt.
Håller mer Anna.

Stackars G-tuttan.
Vart är världen på väg?