måndag 18 januari 2010

just dä, och det här att vara sund,,,


Det är meningen att jag ska gå på Detox nu och inte äta något socker. Det smarta är att jag valde exakt rätt vecka att börja. Jag har förberett mig mentalt sedan nyår ungefär.

Den sugna PMSveckan då jag vill äta fem pizzor och 87 burkar med Ben &Jerrys Caramel Chew- chew! Jag är ALDRIG sugen på sött annars.

PÅ jobbet kan jag utsättas för diverse frestelser. Så som den här idag:

Chef: Tessan tror du att du kan fylla på nytt i dessertkylen? Vi behöver ny lyxchokladtårta och fudgebrowniekakor. Du kan äta upp eller ta hem dom gamla om du vill. Ta en till kaffet nu vettja.

Tess: Druuööörrgghhllllbbbllllfffftghrrgghhlll (dreggöllljud)....=(//(&%%¤¤%& detox (/&/&%&måste-*/*-ha&/%/&%&choklad()/&&%¤#¤&

Skäller även en stund på chef över hans totalt olägliga utlägg och ber honom trycka upp chokladen någonstans där färgen matchar. Nä, okej det gjorde jag inte. Jag tittade kärleksfullt på kakan, åt ett hörn (!) och pudrade duktigt nya kakor med florsocker.

Jag kallade praktikanten för slapptask och avsade mig uppgiften att för all framtid skriva på tavlor då jag inte kan skriva fint. Då kom storchefen och sa att det här är minsann munken och där får man skriva som man vill. Jag tyckte att det var fint. Synd att inte min handstil är fin. Inte ens när jag skriver mitt allra finaste är den fin. Inte ens med tungan i mungipan så låångsaamt så låångsamt blir den fin. Inte så fin som dom som bestämmer vad som är fint.

Inga kommentarer: