söndag 14 februari 2010

En liten reminder.

Om den där våren.

Hon kommer visst på min födelsedag, har jag hört. Hon gör entre på min 25-års dag. Vårdagjämningen. Då till och med min första pollenallergi är välkommen. I sisådär 3 sekunder. I år ska jag vara snabb med kortisonet dock.
Jag skulle inte prata om mediciner och snor utan om sol och värme. Vitsippor, uteserveringar, leende ansikten, nyförälskelse, flugor som surrar, fåglar som kvittrar. Att man har alldeles för brådis med att klä av sig sina varma kläder så man blir förkyld på kuppen. De första vårsolsfräknarna, utomhusgrillningen.
Håll ut, mina tappra krigare. Snart fnissar vi lyckligt med en mjukglass och ansiktena vända mot den värmande solen. Snart traskar vi runt strömmen i våra saknade Converse. Den här vintriga vintern har ju tvingat de allra tappraste att överge dom en stund. Era ungar kommer lyckligt krypa eller tulta omkring i det gröna gräset och aldrig har väl en grillad korv smakat så gott.

Vi snyggar till oss med nya kläder och kanske en ny hårfärg? Vi känner energin återvända och betraktar årets första citronfjäril på hyllan med en folköl.

Så, ser vårat liv ut inom kort.
Glöm inte det i snömodden! :)

3 kommentarer:

martin sa...

Ja ja ja jag kände peppen, så jävla bra! kan inte ens beskriva längtan jag känner inför våren! då ska vi smaska glass och dricka kaffe i folkparken verenda jälla dag och kajsa ska få krypa omkring och få gäsfläckar på knäna och känna doften av VÅÅÅR!

Tessan sa...

Jaa!! Exakt så! :) Det dröjer inte länge nu heller. :)

H sa...

JA guud vad jag saknar mig skooor! Ska ha converse varje dag. Till och med när jag sover!