tisdag 16 februari 2010

Jag gillar småbloggar.

Fölk klagar jämt på att alla bloggar. Även dom som inte har nåt att säga. Detta gör mig lite sur för vem bestämmer vem som har eller inte har nåt att säga?

En mysig och beroende morgonrutin jag har är att läsa om mina vänners frukostvanor, blöjbyten eller gnäll över väder och vind. Det är ju gött. Det är värre med dom som ständigt ordbajsar ur sig sånt som ska föreställa politiskt korrekt eller lägger upp tusen kort på sig själva i olika poser och diskuterar typ Paradise Hotel. DET är menlöst för en del. Nu ska jag inte kasta sten i glashus.
Men att vi smååå smååå människor kan få vara del av något skitstort och globalt är alldeles fantastiskt och tänk då vad en frukost blir?
Helt makalös.

3 kommentarer:

jos sa...

Jag gillar med småbloggar, ett sätt att hålla lite koll på varandra trots att man aldrig hinner ses. Fast det är lite farligt också. För ofta tror man kanske att man har koll på sina vänner, men det man skulle ha sagt i verkliga livet skriver man sällan i bloggen. Eller nåt..

Jag håller på att drunkna i pluggeri, och att en gruppmedlem bestämde sig för att hoppa av gjorde inte arbetsbördan för oss andra lättare, men - om har lust att ses och ta en kaffe eller öl nån kväll i veckan så hör av dig :)

annami sa...

Ja, jag kan inte annat än att hålla med.

tessan sa...

JO såklart .Fast det känns som att det man verkligen vill berätta men inte ta på bloggen, det berättar man liksom. :)
Jag längftar tills det faktiskt är sol så att mainte vill sova hela tiden. Fan så februari har slagit knock på mig.
Vilken idiot. Men då hon säkert inte var mycket till hjälp från början går det säkert smidigare utan henne.

Naturligtvis en stor heet kopp te skulle vara underbart. Är nyfiken på lägenheten. :)