tisdag 23 februari 2010

Varför jag gillar mitt jöbb.

Jag har ett gött jöbb. Det är gött därför att:


  • Jag får massa olika smeknamn som poppar upp från den ene kocken/ bartendern efter den andra.
  • Jag får kramar när jag kommer eller ger kramar när någon annan kommer.
  • Ibland när jag kutat runt i fyra timmar och börjar känna mig snurrig hamnar jag oftast dubbelvikt i köket lyssnandes på grabbarnas dumheter bland grytorna
  • Även när jag gör nåt annat garvar jag åt det jag hör där inifrån.
  • Vi säger till varandra att vi är bra hela tiden
  • Man behöver aldrig vara hungrig
  • Varje dag så kramar jag om en tant och en farbror och farbrorn ska prompt bära in sin egen tallrik i disken.
  • Om någon vill komma in och hälsa på mig på mitt jobb så kan någon göra det.
  • Jag går gärna till mitt jobb även när jag inte jobbar.
  • Ord som "mysigt" "aaw" "duktigt" "fixa, fixa" och "braa däär" svischar runt från alla håll hela tiden till alla.
  • Jag får börja min arbetsdag med min favoritmusik, en kram från kocken och en kopp nybryggt kaffe fina bönor och fullt med tända ljus överallt.

Inga kommentarer: