tisdag 7 oktober 2008

Sluta jävlas ffs!

I natt låg jag ihopgosad på golvet i Annas rum och läste den här boken.
Jag var redan uppretad rejält på gränsen innan vilket resulterade i att jag vaknade vid 5 imorse- av att jag var förbannad!
Jag kände mig som Charlotte i Sex and the City när hon blir upprörd. Låg där och grymtade och morrade för mig själv och kände mig allmänt förgrymmad. Blängde i taket.

Jag har nog aldrig vaknat sådär av att jag varit arg förut. Jag funderade över hur mycket man ger av sig själv frivilligt och hur mycket av sig själv som andra bara olovandes lägger vantarna på.
På hur mycket man tjänar på att vara ärlig och hur mycket man förlorar på att inte vara det. '
Så tänkte jag att det enklaste kanske bara är att gå lös på det. Jag skojsnackade med Lisa om att det enklaste vore ett snöbollskrig där bara jag fick kasta snöbollar, en promenad i skogen där jag kunde putta ner i diken eller stoppa barr innanför jackan och sånt. Lisa föreslog en tripp till Ågelsjön där det fanns klippor man kunde putta ner folk ifrån. Mycket brutalt men kanske effektivt? Helt plöstligt kändes mina barr innanför jackan väldigt oskyldigt. Brutal-Lisa. Jag garvade och sen kändes det lite bättre. Men idag blir det skokgspromenad i Söderköping och ett solarie. Jag är så jääävla vit. Hur kan jag vara så mörk i skallen och så jävla vit i plytet.

2 kommentarer:

martin sa...

Haha ja kanske var jag lite för brutal i mitt uttalande, men det finns ju varken snö eller direkt stora diken nu så då får man ta det som bjuds. Kanske räcker det med ett rejält k**ll. ;)

Förresten är du inte alls blek, du är schnygg. så det så!

Anonym sa...

Hahah, ja det skulle inte sitta helt fel. Jag ska styra upp det alldeles strax tänkte jag. Med någon stackars intet ont anandes. :P

Haha, JAG är VIT. Så vit att man blir bländad. Inte ens lite rosig. Tur att det finnssmink. :) Men tack för att du är snäll. Du är med snygg. TJOHO!