onsdag 22 oktober 2008

pappersdilemma samt rödtjut

Jag har under en period glömt två mycket viktiga saker. Boka tvättid samt kaffefilter.
Istället för kaffefilter har jag därför bryggt kaffe med dasspapper som filter tills jag mycket stolt på Hemköp utbrister:KAFFEFILTER!
Mycket stolt över min hjärnas bedrift kom jag hem til lägenheten med kaffefilter bara för att upptäcka: HELVETE JAG GLÖMDE KÖPA DASSPAPPER!
Så nu torkar jag mig i röven med kaffefilter...

Ett helt vanligt dilemma i Tessanland.

Jag hade finbesök av mina fina vänner Frida och Anna igår. Frida och jag frossade först i rödtjut och ugnsgratinerade gorgonzolachampinjoner och sen kom Anna med jättegod glass. Sen blev Frida och jag skitfulla och drog till Wasa där jag blev uppraggad av en kille som liknade Morgan i Tippen och låtsasraggade på en full man i baren för att få gratis sprit. Det funkade och sen vinglade Frida och jag hem och jag stekte ett ägg som jag kräktes upp och Frida tyckte att det var lite vasst att torka sig med kaffefilter.

4 kommentarer:

H sa...

Åh gott med champinjoner och ägg! (Jag är bakishungrigpåallt) Vi måste hänga snart! Och jag måste komma hem och hälsa på dig! (och ha ha wasa!!!)

Tessan sa...

Haha, så klart du ska!
Bakis minsann? Why? :)
Lyan känns fortfarande rätt omysig men det ska väl bli bra med lite gardiner. :P
Ska dra igång en sjujäkla inflyttningsfest framöver. :)

nataber sa...

hahahahhaha wasa?! i die. men låter som en himla nice kväll :D puss!

Anonym sa...

haha, det var det. Mest för att det är så otroligt fånigt på Wasa så man kan bara skratta åt skiten. :)