måndag 6 oktober 2008

Om allt hade varit tvärtom...

...hade flickor haft skägg?
Hade pojkar varit de som kämpat för tvåsamheten, kommunikationen, tilliten?
Hade flickor oftare hamnat i brottslighet eller tagit sina liv i större utsträckning?
Hade pojkar gråtit mer?
Hade flickor slagit varandra på käften oftare?
Hade pojkar värdesatt sina relationer som inte växer på träd?

Och vari dessa exempel kan en endaste mäniska kommit på att när något är starkt, coolt och häftigt så är det MANLIGT??
Ge mig exempel på när det är okej att vara elak och oärlig mot någon som bara försöker skapa en fast punkt som är fin i vår skitiga värld.

Så många fina, underbara och grymma brudar i min närhet ger mig allt oftare exempel på idiotier som får mig att undra om vi ens behöver män.
Var i uppväxten gick det så gravt åt helvete?

OM VI NU SKA GENERALISERA FÖR ATT FÖRTYDLIGA, HUR VET VI NÄR NÅGON ÄR TYPISKT MANLIG ELLER BARA BLÅST?

En brud är blåst om hon blonderar håret fast hon kanske hellre är mörk för att Bingo tycker det eller förminskar sig själv och sin intelligens med flit i närheten av en kille för att nån fått för sig att det är sexigt.
Handlar det inte helt enkelt bara om att killen är så jävla pantad redan?
Killen var korkad först liksom? Så då borde det ju vara ganska lätt att ställa sig över sånt?

Om det nu är fel att prata om hur man mår och prata om sina känslor eller om tankar inför saker, varför är det då det sexigaste jag vet?
Dryga, tysta, tråkiga machomän tråkar ut mig något fruktansvärt och jag känner ingen tjej om inte håller med.
Varför skär det sig då så jävla många gånger när det just ska handla om hur man mår?

Jag är klok. Men blir inte klok på det.
Och om det kanske är avgörande för hur en relation ska se ut, varför värdesätts det då inte högre?

Nu är det för mycket igen så jag hänger i torpet med världens klokaste brudar och vi kommunicerar så det räcker och blir över åt alla kalla, introverta tråkmongon i världen.

Jag lägger till ett attribut i min övertygelse om vad som räcker gott och väl för att vi ska kunna sova gott och vakna lyckliga.

Kärlek.
Respekt ...
Ansvar!

TJOHO vad lätt allt blev...

Inga kommentarer: