måndag 22 september 2008

T tänker och frågar:

Min mor använder ibland ett uttryck jag inte blir klok på. När något går åt pipan, eller hon blir förvånad så säger hon:"Nä KYSS mig på filialen!"

Jag har förvånat frågat min mor vad det betyder men hon hade underligt nog inget svar. Bara något hon snappat upp för massor med år sedan.
Jag funderar på vad det kan innebära. För filialen måste ju liksom sitta PÅ mamma någonstans.
.....

...jag kom precis fram till att jag kanske inte VILL veta...
T'änk om min lilla gullemamma använder sig av ett jättesnuskigt uttryck utan att veta om det? Fast hon säkert själv tycker att det låter betydligt mindre vulgärt än mitt -Nä DRA åt HEELA helvete!!

För det kan ju inte vara röven. Som i Kyss mig i arslet.
Kyssa någon PÅ arslet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, filialen.. Den var ny..
Jo serru, i korta drag blev jag som tvungen att flytta från där jag bodde (dom kom på att ett sågverk var bättre än bullerby-mentalitet.)
Och då blev det.. Rejmyre. Korta drag igen: Jobbar knasiga tider, har två barn, mamma tar hand om barn på knas-tiderna, hon bor här. Inte hos mig dårå, men i samma håla.
Ah, du känner Jonas. då var jag inte ute o cyklade.=)