lördag 12 december 2009

Hobby-krig.

Stoffe är i en grav TV-spelsperiod. Så grav att jag undrar om han tänker på nåt annat nånsin. I längden kan det ju bli lite drygt men jag har ju min egen hobby. Pussel.

För er som pusslar så vet ni att man kanske bygger upp ett system kring pusslandet. På mitt senaste 1000bitarspussel som jag omsorgsfullt pusslade på varje kväll nu senast låg små högar. En himmelhög, en ansiktshög, kanske en hästar i galopp-hög.
Nu till själva kriget.
Stoffe pillar i högarna. Han smyyger in i köket, fast jag ju då sitter där fast kanske inte pusslar. Tittar på mig med den busigaste minen ni kan tänka er och så sticker han ner ett finger i högen. Därför att jag då sa att det är en dödssynd att pilla med andras pussel. Jag pratar om det som att det är mycket vanligt förekommande. Det här pusslandet.
Han får det ondaste ögat och det känns som om HAN FÖRSTÖÖR ALLTING med detta pet. Men det är inte det enda. Han FLYTTAR OM. I högarna. Han lägger en himmelsbit i en galopphäst-hög. Detta gör mig gravt upprörd men det är inte det värsta.
När jag färdigställt mitt pussel och det låg där så fint och fullkomligt TOG HAN BORT EN BIT I HÖRNET NÄR VI ÅT MIDDAG OCH DROG DEN LÅNGSAMT ÖVER BORDET SÅ DET GNISSLADE.
Samtidigt som han tittar på mig med en Vad-säger-du-NU-då?- min.

Stoffe spelar TV.spel. Stoffe spelar Call of Duty Modern Warfare med headset och en ny svart handkontroll. Med headset. Han sitter och lyssnar på när Polska barn skriker saker till honom på polska. Jag anser att det är nördigare än pussel.
- Men han sitter ju å skriker att jag ska hämta vapen på Polska.
-.....men hur vet du att det är det han skriker?
-... Ja men det verkar ju sååå
Turned global så att säga.
Detta är ju då heligt.
Jag petade på kontrollen i går när spelet var pausat. Jag indikerade ett pet mycket långsamt och han blev mycket upprörd. Jag fingrade även försiktigt på hans headset. Detta fick oanade konsekvenser. -RÖÖR INGÄÄNTIING NYYO.

Jag har hittat den. Akilleshälen. Modern Warfare på St Persgatan. Pussel v.s Handkontroll samt headset.

Inga kommentarer: