tisdag 19 maj 2009

Back to business!

Det borjar narma sig hemfard och jag har panik.
Langtar nagot sa otroligt till familj och vanner och i den regionen pa Bali jag befinner mig suger det hastpung sa det ska bli skont att aka harifran. Faktum ar att jag nog tar mig harifran redan idag till nat place dar jag kan samla tankarna infor flygresan hem. Vet inte nar den blir an riktigt dock. Troligtvis i borjan av Juni.

Det har hant sa sanslost mycket och samtidigt, ingenting. Ar jag redo for att aka hem? Ar distansen tillracklig. Kommer jag hem helt javla nyrebootad som planen var eller med svansen mellan benen helt malplacerad med skulder och en panikartad vetskap om att ingenting har forandrats och att jag inte kommit nagonstans? Kommer jag fortfaradne kanna mig som en elefant i ett kylskap pa krogen, ofantligt trott och ledsen med insomnia och aptitsvarigheter? Kommer jag titta mig over axeln pa gatan jamt och kanna mig mindre vard an alla andra?

Nej! Det kommer jag fan inte och vet ni varfor? For jag har traffat helt makalosa manniskor som tyckt om mig jattemycket och jag har skaffat nya fina vanner, helt galet ljuvliga romanser med killar som inte kan sluta ge mig komplimanger for hur fin, rolig, vacker, smart och bast jag ar. jag har blivit tackad for att jag varit det basta som hant pa folks resor, jag har en soffa, sked eller sang pa otaliga platser runt om i varlden, jag har sett solnedgangar tillsammans med killar sa vackra att jag tappat andan, dansat Lindy hop med en annu vackrare luftakrobat/dansare/stuntman/koreograf...(hehe) som for ofrigt fick mig att inse valdigt mycket bra saker. Som att jag ar speciell och sant. Det glommer man latt ni vet. Att man ar alldeles unik och bra! Detta fran en man som skulle kunna peka ut vilken modell som helst.Hur konstigt ar inte det. jag som sjalv tycker att jag ser alldeles konstig ut. I sommar om jag inte maste salja mig pga fattigdom ska jag aka till England och halsa pa och vi ska ligga pa stranden och prata om mysiga saker. Namnde jag att HAN AR SA SATANS JAVLA HET!?(gud en tjej fes precis pa internetcafeet bredvid mig...jag latsas garva at nat pa datorn, rakade slanga ett oga pa en annan tjej och hon satt pa samma sat som jag, hoppas hon inte trodde det var jag...)
Jag haver lart mig spannande saker, lart mig av mina misstag, inte skamts, inte tyckt illa om mig sjalv eller nagon annan, bara alskat varenda sekund av frihet.

Jag ar precis livradd for att tappa det. For att kvavas sa snart jag flyger in over Sverige. Snalla var snalla mot mig nar jag kommer for jag kommer ha san javla panik.

Pussar och kramar till er allihop och till er pregnanta med Lillfisar och skruttpluttar och allt vad det ar i magen: Ni har fatt mig att le och garva och langta hem mer an nagonsin. (forutom Anna, som oavsett pluttar i magen kommer bli upptvingad i en sked)

4 kommentarer:

H sa...

Det kommer gå hur bra som helst! Och om du har förändrats kommer det kännas som att saker här hemma också har gjort det! Nu ses vi snart! Wiie! :) Puss o kram!

Emelie Jensen sa...

Det kommer att ga hur bra som helst ska du se. Langtar efter dig och tyvarr sa betyder inte din hemfard att vi kommer att ses men forhoppningsvis din englandsfard :D Jag ska forsoka komma hem til midsommar, men jag kan inte lova nagot. Men i sa fall sa ses vi da! Du ar bast vart du an ar i varlden, glom inte bort det love!!!

PUUUUSSSSS!!!

martin sa...

Haha appropå gårdagen, peppen och allt annat... jag hoppades o tänkte att du skulle ut och ta dig en öl eller två, vilken tur att du gjordet så du inte satt hemma och grävde ner dig.
Du kommer regera den här stan när du kommer hem med din jälla bränna och snygghet så det fixar sig galant vettu, och så har du ju oss! ;)

Puss

t sa...

Aaaaw. sa himla gulliga ni ar. Nu kanns det battre igen. Vaknade dessutom upp bredvid en het surferdude sa jag ar skapligt back on track.
Mouhahahaha