torsdag 27 mars 2008

Godmorgon



Nu är jag vaken. Det är tidigt.
Anledningen till denna absurda morgontimma är att jag ska jobba 10-15 och sen dra till STOCKHOOOLM.
Åkte på att jobba tidigt vilket var lite otur då jag vill vara fett laddad när jag kommer fram men det löser sig nog.
Jag ska hänga med den här damen och vi ska gå på konsert och förhoppningsvis supa oss redlösa. Jag har en jägermeister som sällskap på vägen. Alltså på väg ner i min mage. Inte på tåget. Hemska tanke.

Igår var W på styrelsemöte och det fastslogs vad vi ska betala för vinden. 500/kvm slutade det på fast onda krafter ville ha 2700/kvm. W och Goffa och ett par sköningar i vårt hus kämpade för vår sak och den enda som vid röstningen ville ha 2700/kvm var "sekreterarkärringen."
Totalt betalar vi alltså runt 20 000 för utrymmet istället för 120 000 som MR Tybåhl och sekreterarkärringen ville ha det till.
En granne sket i sin fotbollsmatch för att kunna sitta med och rösta för vår sak. Han ska få en stor tack-whiskey.

För er icke-insatta(även fast jag har svårt att tro att någon missat tjatet om detta bygge..) :) ska W och jag bygga en fet övervåning med takterass och för att kunna göra det så var vi tvungna att få ytan värderad. Våra grannar och vänner har renoverat halva vindsutrymmet redan och vi ska ha andra halvan som är ca 35kvm(alltså ungefär som hela vår lya är nu...) och det som ännu inte fastslagits var vilket pris för själva utrymmet som skulle bli.
En mäklare värderade utrymmet till 500/kvm och en annan 2700/kvm och sen skulle det hetsas om att det är ett orimligt pris för så dyrt är det inte ens i innerstan och våra argument var att vi ökar värdet på fastigheten markant genom att pimpa upp en oanvänd råvind. Som exempel är grannarnas lya värderad till runt 800 lök nu och med tanke på att han köpte den för 60 lök för några år sen kan man ju säga att det är ett uppsving. BOYA!

Sååå, nu när alla sagt- JA! Så får vi sätta igång att röja. Men inte bygga. Men det är en hel jävla del att röja och vi gört innan det blir för varmt. Mycket grus och sten och skit ska skyfflas bort. Någon frivillig? Vi bjuder på öl och kärlek. :) Och kaloriförbränning!
NU är det bygglov, möte med byggnämnden, mäklarvärdering och slutligen lån som gäller.
Räknar med att kunna ta upp hålet till terassen i maj/juni.
Men tills dess finns det mycket man kan förbereda vilket är kul. Städa iordning däruppe, köpa in material/materiel och massa annat fnask*.

*Politiskt Proper Parentes: (om ni undrar varför jag säger fnask så är det för att Jim Carrey gör det istället för snask i Dum dummare..jag tycker att det är askul. Inte att folk är fnask men att det rimmar på snask...) ;)

2 kommentarer:

zensky sa...

åh, hur var konserten? jag ville ju följa med, men hängde på shell i söderköping istället...

Anonym sa...

DET VAR DET TUFFASTE NÅGONSIN.gryyymt jävla drag. ja vi saknar dig här.