tisdag 23 juni 2009

Mmmm råå kooorv, mmmm

Rahmbroder storlek Small fick mig precis på fejjsbokchatten att tassa ner till köket och rota reda på två råa chorizokorvar. Jag åt den förste med andakt. Den andre gav mig spykänslor och ont i magen. RÅ korv liksom. WHY????

Jag har tråkigt och behöver roas. Det innefattar vanligtvis öl, sprit, tv-spel, bra musik och om jag ha tur, ligga.
Idag fick Danko Jones och Turbonegro roa mig vilket innebar att jag blev sugen på öl som jag inte hade så det fick bli en lååååång promenad och rensa skallen på det senaste i tankeväg. Innan rensade jag ogräs i tre timmar hos mina fina föräldrar och åt världens godaste fläskfile.

Varför vi envisas att skriva om ointressanta saker som vi gör på internet förvånar mig ständigt. Okej om man har något skäpligt smaskigt att förtälja men vad jag käkade skriver jag fan inte ens för hand i min vanliga dagbok.

Spanade runt i olika bilddagböcker och bloggar för att se lite vad som hänt i folks liv medan jag var på botten. Nio månaders isolering från mycket som varit det viktigaste och tuffaste i livet för mig har nu börjat återupptas. Det har varit fett med nice att hänga med Natta igen och jag träffade Rahmbroder storlek L och massa annat skönt folk och nya bekantskaper som liksom sköljdes med när jag inte funkade och det har känts så jävla mysigt. En störd sak är att man får fan för allt i jävla världen inte börja tänka att det var onödigt eller överdrivet att känna som man gjorde bara för att det i efterhand när man repar sig känns mindre jobbigt. För då känns det ju som man strulat bort nästan ett år av sitt liv. Istället kanske man kan tänka att man lär sig av skiten och blir ballare. Jag är fan ballare. Tror jag.

Att en typ människosynskris kan födas ur en sketen separation kanske var nödvändigt för att inse vad man verkligen vill ha och behöver och är värd.
För man är fan värd allt i hela världen. Finns inte en jävla chans att jag skulle ta någon jävla skit nu och skulle jag utsättas för skit skulle jag nog mest tänka "jaha, ja men människor är ju dumma i huvudet...." Vilket är fett, för människor som inte är dumma i huvudet är redan mina vapendragare. *rapar rå chorizokorvssmak och vill spy igen...*
Sen att jag är extremt emotionell och passionerad och alldeles för lätt snöar in på saker kan ju haft sin hand i trosan oxå....(hand i trosan oxå???)

Rahmbroder Small kommer nu inte äta rå korv eftersom jag mår så dåligt utan istället nöja sig med potatisallad och baguette. Jag hävdar bestämt att eftersom han kläckte idén om rå korv BÖR han OXÅ äta RÅ JÄVLA ÄCKELKORV SÅ HAN OXÅ DRÖMMER OM RÅA DANSADE SJUNGANDE CHORIZOKORVAR. Men jag antar att av samma princip som killar inte sympatimensar sympatiäts det rå korv med en tjej som är grön i ansiktet.

4 kommentarer:

johnjohn sa...

ameh okejrå, tar väl ialf en tugga på en rå korv, e inte idiot! puss o kram fölåt för att jag fick dig äta en råkorv! (två)

Tessan sa...

hahaha! Jag kanske förlåter dig om jag får en stor kram nästa gång vi ses! :D

johnjohn sa...

klart du får! =) dru kan få två stora om du vill! two extra large rahm-huges are on the way!

nataber sa...

fett nice var ordet!!! skaffa en lur snart då så man får tag på dig!!