lördag 28 mars 2009

Terror smider

I know, det har inte blivit mycket ordbajs med Facebook uppdateras iaf rätt smidigt om nu någon mot förmodan MINNS mig. Jag har ju minsann varit borta en hel löningsperiod minsann.

Här är intet nytt under SOLEN. Det pluggas, badas och nu håller jag på att ta ett PADI Open Water Divecertificate vilket berättigar mig till öppet dyk 18 meter ner över hela världen. Certar på tisdag så då ska det firas ordentligt. Hade första heldagen idag och då pluggade vi fram till lunch för att sedan lära oss utrustningen och dyka i en fet pool här i närheten. Jag var en säl såklart, men en mycket upphetsad sådan. Imorgon fortsätter vi på samma tema för att måndag och tisdag åka med en speedboat till ett fett dykställe här i närheten och dyka på riktigt.
Vatten är ju mitt element så jag funderar på att fortsätta och utbilda mig till instruktör. Då har jag all världens paradis som arbetsplats. För att inte tala om alla svinheta dykinstruktörer. Det är ju så man får kallsupar ständigt.

Det fattas även en del andra beslut som innefattar att inte bo i Nkpg i höst över huvud taget. Vänner, jag saknar er så det värker men ni bor fan i den ruttnaste staden ever. ;) GBG nästa så får ni komma dit istället.
Det är underbart hur man vaknar till liv och känner hur mycket möjligheter man faktiskt har. Så fort man lämnar det där trygga inrutade livet som man trodde man var nöjd med (eller inte i mitt helvete men innan) så öppnar sig dörrar som får en att inse hur jävla snygg och smart och intelligent och ung man är och att det är ett förbannat slöseri att inte bara äga.

När det kommer till krämpor så har jag haft en lindrig urinvägsinfektion, slagit i tån utav bara helvete samt kliat sönder diverse bett. Allt löser sig med en skoter till apoteket. Baksmällan är en tiondel av hemma fast jag dricker tio ggr så mycket. Men nu certar jag mig så det är lugna gatan till på tisdag. Då ska jag fira att jag är tuff och kan en ny sak.

Jag haver även gått in i en palm, snubblat på en död blåsfisk (äckligt) samt blivt bränd av en jellyfish. Han var stöddig men lite löv och vinäger botade det hela. Svalt vatten har jag gjort och kräkts upp en bubbla och hostat ihjäl mig så det ekade över hela stranden bredvid en snygg man. Jag har haft rännsketa där man inte ska ha rännsketa, nämligen i en toa med bambuväggar där köket låg bredvid. Där fick dem nåt som överröstade fräset från pannorna. Nämligen fräset från min toa. Toan är dock av porslin så ekot var det inget fel på alls. Jag skrattade i min dykardräkt så jag gick av idag under vattnet idag eftersom jag var tvungen att låtsas att jag inte fick luft och då ska man göra ett "aaaaah"ljud samtidigt som man tar sig uppåt. Det lät INTE snyggt.
Jag har kastat kondomer på en spindel som var större än din mamma men han försvann bara så jag inte vågade gå in på mitt rum.
Jag har blivit masserad, manikyrerad, kramad, kysst, hånglad med, sexad med, fått sand i ögat av en ungjävel samt fått höra att jag har ett innocent smile. Av det garvade jag högt och tänkte att snubben skulle bara veta.
Jag har fått skjuts på moppar av heta killar och fnissat som en flicka, kallat en kille för marodör (han spall min drink) och inte lipat en enda gång förutom av rördhet och glädje och för mycket stora ting som kanske egentligen är små.

Saknar tills jag får hänga med er alla i parken i sommar, krama mamma och berätta om alla bravader, dumheter och storverk jag uträttar på den här fisiga lilla palmön som är en femtondel av öland.

Nu ska jag avsluta resterande läxa till imorgon och sova så jag är utvilad och kommer ihåg alla tecken man ska göra under vattnet. Jag ska även hitta på egna. Typ: "jag måste fisa", "undrar om snubben bredvid mig är het" VAD FAN VILL DU BLÄCKFISKJÄVEL...

Pussar och kramar i mängder.

4 kommentarer:

Mikkis sa...

Jag saknar dig så otroligt mycket, och jag vill inte veta av något annat än att du kommer leva med mig i denna förruttnade stad!!!!
FATTA! PUSS PUSS=D

jos sa...

Tufft med dykcert! Jag vågar ju knappt bada i klarsjön så jag är mäkta imponerad :) Jag skrev ett mail till dig när du fyllde år, fick du det?, eller lyckades jag skriva fel adress? Kram

Emma, sa...

Åå älskade syster så roligt du skriver! Sitter här och läser högt för Timo en trappa ned. Underbart att du har det bra och att du trivs. Sa till T idag att du fattas mig. När kommer du hem?
Läskigt det du messade om idag. Hur är det nu?
Idag sken solen lite på em . Najs.
Vi åker till Puerto Rico den 15 april. Jag vet, hade mkt hellre åkt till dig och din lilla ö. Du finns i mina tankar. OFTA. Love you- var rädd om dig.
Puss & Kram från Emma

Terror Thai sa...

Josiposi tack snälla för ditt mail. Blev så himla glad. Har internet typ två dekunder om dagen här så har inte hunnit svara. Asså me love din mage när jag kommer hem. :)
Ja det har varit så jäävla häftigt och imorgon får jag göra om det en heldag igen. :)Det händer så mycket och skolan tar ju sin tid och eftersom tekniken strular jämt när JAG ska sitta så kommer man ju efter lite men dem har överseende som tur är. :)
Ta hand om dig gumman. Tänker massor på dig och hoppas allt går jättebra. Du blir ju väärldeens bästa M liksom:)
PUSSpussPUSS