torsdag 12 mars 2009

Dagen då Tessan krockade med en palm...

..NYKTER.

Hej alla bastarder där hemma. jag hoppas ni har det kallt och riktigt jävligt. Jag har det nämligen mycket varmt, mycket brunt och och mycket gött. Men det visste ni väl redan.

Thailands växtlighet har däremot visat sig innebära vissa terrängsvårigheter för mig. Framkomligheten på stränderna kan vara minst sagt begränsade för den ovane Backpackern(läs Globetrottern Kamlin)
Speciellt när man i strålande sol svassar neråt stranden, vänder sig om lite sexigt för att se om den hete killen sitter på restaurangen och går rakt in i en palm. EN STOR JÄVLA PALM.
Hur upplevdes då detta? Den var sträv, lite vass och när jag lade mig på den(den var böjd) upptäcktes även ett litet buskage strax bredvid där jag naturligtvis klövade in mig också.
När jag efter stånkljud och prassel försöker återhämta mig och måhända återfinna en gnutta värdighet misslyckas det alldeles fullkomligt genom att jag kastar huvudet bakåt och asgarvar åt mig själv.
Ellen, som gått bakom och skådat spektaklet blir liksom stående som förstenad. Det är ett laughing-overkill. Det kommer liksom inget ljud utan hon konstaterar med ovanligt samlad stämma att det där KAN vara det roligaste hon någonsin sett. Hon har fortfarande inte kunnat skratta för det var FÖR roligt.
Jag klarade mig då undan utan någon direkt skråma. Får nog börja använda hjälm jämt och inte bara när jag fräser runt på min skoter jag hyrt. Den går som fän och det är lugn trafik här så jag puttrar runt med pilotbrills och en cigg i mungipan och känner mig som Clintan. Fast tjej. På en Skoter...
I övrigt är kursen intressant, människorna snälla, vattnet blött och således även drinkarna.
mamma, jag ska ringa hem så snart jag har ett Thainummer. För dyrt att ringa från min mobil nu.

Saknar alla jättemycket men gillar Lanta som mitt nya hem. Och det är det ju. Ett tag till.
För öfrigt, en vacker människa igår. Med gröna ögon, rufsigt brunt hår och ett leende to die får. Jag reboundar FETT! Älskar att vara 23 och ha ögon i ansiktet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA sa javla roligt! Kommer ju ha en hl del markliga incidenter att beratta for varandra nar vi ses nasta gang. Det ar sa inihelvetes underbart att bara vara i solen brun och fin och bara glassa, dock har vi inte allt for langt kvar pa varan semester nu, men va tusan vi njuter sa lange det varar!
Saknar dig gumman, puss & kram!
//Lisa

Emma, sa...

Hahaha, garvar o guppar på stolen i köket. Ser dig framför mig så svårt. EN JÄVLA PALM! Ha, du är underbar. Tänker på dig ofta och är glad över att du har det bra.
Här är det grått, trist och 3 plus. Nästan på gränsen till lite svettigt...

Puss
Emma