torsdag 2 april 2009

Ovädret som fick tillochmed Tessan att skita ner sig...

Idag åkte Ellen hem. Eller till Bangkok. Imorgon åker hon till Sverige. Jag är lessen...:(
Skönare tjej får man leta efter och det känns så ledsamt att min lilla fru inte längre vaknar upp bredvid mig i vår 180 säng. Inte längre känna lukten av hennes Number Two. inte höra hennes nynnande när hon går ut på toan, inte ramla hem från krogen och göra fula blåsminer....
Nu tar ni hand om henne ordentligt när hon kommer hem så hon inte saknar mig för mycket. :)

Jo just det, det åskade utav bara helveteeee. Det är vanligtvis mysigt men det här var annorlunda. Smällarna ekade så högt och nära att jag fick hålla för öronen tidigare på dagen inne i staden.
Lite senare på eftermiddagen sitter Ellen och jag i en hydda nere vid stranden och ovädret kommer tillbaka. Det verkade inte så jättenära men smällarna var höga som fan.
Helt plötsligt blir det liksom, så tyst och spänt så håren reser sig på armarna. I ögonvrån ser jag en vit koncentrerad blixt och samtidigt brakar till till så att vi ramlar ihop på golvet. När jag reser mig ser jag rök från ett träd lite längre bort och hör panikslagna skrik. Folket på stranden springer i klunga bort dit och Ellen och jag sitter kvar, oförmögna att röra oss.
Blixten slog ned i två träd ca 20 meter från oss och rasar ihop över en massagehydda där fem personer sitter. En tjej blir träffad av blixten och blir medvetslös medan de fyra andra får hyddan och trädet över sig. Håret brinner på tjejen som blivit träffad och alla gråter och är skräckslagna. Min vän Petra är sjuksköterska och följer med på jeepen till sjukan. Tjejen som blivit träffad är medvetslös och Petra gör allt hon kan för att hålla henne vid liv. På bröstet har hon ett brännmärke efter blixten.
Vi får senare höra att hon kvicknat till framme vid sjukhuset och att alla är vid liv.
Åska kommer efter den här upplevelsen aldrig mer kännas mysig och spännande utan bara hemsk.

I övrigt är allting precis underbart. Ikväll blir det fina drinkar på ett hotell i närheten med bästa Petra och sen utgång. Imorgon pluggpluggplugg hela dagen.
Jag har dessuom slagit åldersrekord i hångel.

Mors.

Inga kommentarer: