onsdag 4 mars 2009

Terror goes Dude...

Hej! Först kommer lite blandat trams och längst ner lite mer "föräldrafakta" som mamma nog vill läsa. :)

Ni vet när allt är så jäkla chilligt att man bara gliiider? Så känns det? Förutom att jag inte glider så mycket utan mest pulsar omkring i sand, snubblar på gungor och blänger misstänksamt på omkringspringande hundar.
Jag anser mig vara en mycket bra turist. Så pass bra turist att jag inte ens kallar mig turist utan uppnått ett högre form av stadie. Invånare?
Jag kan säga några ord och le fånigt och jag tror dem förstår att jag är snäll och bara vill dricka öl och äta deras goda mat.
Däremot misstänker jag att deras inhemska öl har en inhemsk effekt på mitt innanmäte. Får vika mig dubbel ibland när jag druckit typ en bara. Nån som vet om det kanske är TREO i dem? För det tål jag inte heller...

NU till allvarligheterna.
Nä, jag bara skoja. Det finns inga allvarligheter. Bara roligheter.
Mats som har centret där jag pluggar är supergullig verkligen och idag kom en skitsnygg kille i trappen som jag kanske ska ragga på. Jag funderar på följande:

-Ramla in i honom och säga, Ooops.
-Rapa ashögt och ser han förvånad ut är han inget för mig!
-Visa pattarna (garvar åt att jag skrev pattarna)
-Visa pattarna (igen för att det är så fult)
-Kanske bara sluta vara skitblyg och självmedveten bara för att nån är söt.

Mats föreslog nyss att vi som pluggar ska göra något roligt tillsammans för att lära känna varandra lite. Vi snackar om några häftiga grottor i Krabi.
Jag föredrog det framför en rundtur bland shoppingområdena i Krabi. "Något friluftigt" kan jag ha sagt. JAG sa att jag föredrog något "friluftigt" Och jag släppte även iväg, "något som har lite mer med naturen att göra?"
Jag känner mig väldigt antikapitalist. SPÄKA MIG FRISK!

Mor och far och familj:
Jag saknar er så in i bomben men allt är verkligen jättebra. Vi bor så jäkla bra och blir omhändertagna av så fina människor överallt. Lärt känna en tjej som bor där jag bor och även ska stanna till slutet av maj så vi snackar om att flytta ihop när Ellen åkt hem. Jag funderar dock på att hyra mig ett eget litet hus någonstans. Det är inte dyrt under lågsäsong och kan vara sjukt skönt att bara få vara ensam lite. Det var ju lite därför jag åkte men det är ju massa roliga människor ivägen överallt. :)
Vi hänger lite med två störtsköna britter varav en är doktor. Så mamma, jag har VIP-hjälp om nåt händer. :)
Eftersom min mage är KUNG när jag inte dricker öl haver jag icke haft några problem med rännsketa mer än vanligt. Det är varmt som in i bängen men det löser vi med AC, kallt vatten och BAD.
Pluggandet fungerar utmärkt. Har massor at göra just nu men mycket går att läsa på stranden och det är ju hur skönt som helst.

Nu ska jag rita ett patrilinjärt och ett matrilinjärt släktskapsdiagram i Paint.
DET ni.
Jag gört i paint för man ska göra cirklar och trekanter och det går visst i Word men tar sån jävla tid. Det ser ut osm en femåring gjort det och jag har mycket roligt åt mig själv. Jag hoppas min lärare har det oxå. DU SER VÄL ATT DET ÄR EN TREKANT?

Ellen mår också toppen. Hon ligger och sover nu medan en annan sysslar med geometri. Hur nu det har med socialantropologi att göra.

Stora pussar och kramar. Skriver mer snart igen. På Facebook finns massa kort som Ellen lagt upp. Lägger upp mina eminenta Nikonkort under dagen.

Inga kommentarer: