måndag 23 juni 2008

Peppar Peace and love.

Det är ju festivaldags imorgon Gudbevars.
Grönbete.

Dessförinnan har jag hunnit med en resa till Manhattan i shoporamats och goda matens och starka drinkens tema. Även en mycket trevlig midsommar med en återupplivad kärlek till spelet Monopol. Mina väninnor behandlar alltid varandra med kärlek och respekt. Trodde jag.
Ord som definitivt inte passar sig i en offentlig blogg haglade friskt över bordet. Jag har nog aldrig kallat några för så många okvädesord. Aldrig har jag fått så många heller.
Ölen och fiskefjäsen korkades upp framåt eftermiddagen dagen efter midsommar och där satt vi, vännerna, köpte/snodde gator av varandra, kallade varandra för slynor och hinkade fjäs(en mintaktig tysk spritsort som blivit lite av ett signum) Länge sen jag garvade så mycket faktiskt. Ett sorts skräckblandatförtjusningsgarv vid åhörandet av alla dessa grovheter. Klorna var vässade, skulle man kunna säga.

Imorgon är det festival som sagt. Jag har varit på vippen att bli jätteförkyld men köpt piller som verkar ha skrämt iväg den. Jag hoppas verkligen det. Förkyld på festival är INTE en bra ide.

Ska snart lägga upp lite roliga kort från min Manhattanresa. Och midsommar förstås. Har ju köpt mig en ny kamera. En Nikon D60 minsann.
Ingen går numera säker från mitt svarta öga.

Inga kommentarer: