onsdag 18 juli 2007

Kladda nylle, knäcka karlar.

Helena inspirerade mig just till att skriva ner vad jag vill göra. Jag har massor av saker som är så fett på G.
Varför brukar det sluta där...?

Jag vill...
Måla en tavla.
Måla massor av tavlor.
Mina alster.
Sitta på sommarkvällen med stafflit på balkongen och ALSTRA. Jag har faktiskt en rätt långt gående ide...Tror jag skulle må asabra av de och egoboosta mitt konstnärliga ego som än så länge sträcker sig till att kladda nylle och knäcka karlar på jobbet. Det kan kännas otroligt konstnärligt att sätta sig på en stöddig man som inte tror att man kan något om motoroljor. Jag riktigt pööser i butiken i min oformliga asfula shellpiket som gör mig 10 kilo fetare än jag i själva verket är. Förnedrande, min käre Watson.

Köpa ett träningskort på friskis!
Och DET känns konstigt nog väldigt inspirerande. För första gången sen jag slutade träna känns det som att det är DAGS.
Inte för att någon tidning talar om det. Eller för att jag är rädd för att bli jättefet. (jo det är jag visst..föröfrigt hette teckningen "Deilig fet bruhe"
Tår rinner, tack. Tänk att det kan vara roligt att vara fet.
Men för att jag LÄNGTAR efter att få känna mig stark igen. Jag vill att min kropp ska se ut precis som den gör, fast STARK. Och FAST!
Har drömt två nätter i rad nu om att jag gymmar och älskart.
Såå, Friskis here I come.

Skriva världens vackraste sång.
Mmm, det är en våt dröm jag har.
Vill skriva den så vacker och så vacker och så vacker att inte ett öga är torrt.

Att livet ibland kunde få vara som i Amelie från Montmarte
Fina fina hon.

Snart dags för Oljedukar på Clas Ohlson, rödvin och kanske Lisa Ekdahl, Mum, Sigur,
Tori...
Nu får jag fan ta och börja skärpa mig!

Sommar, DU får gärna oxå skärpa dig.
Herreminskapare vad du är dålig på att vara sommar i år.

1 kommentar:

nataber sa...

jag vill leka med dig idag gumman!