måndag 16 juli 2007

Expertis.

Experter.
Vad vore svenska folket utan sina experter.
Hur skulle vi egentligen veta hur en fotbollsmatch ska spelas, om det inte vore för experten" som pöser i Tv-soffan och delar med sig av sin "expertis".
Vad vore sportkrönikorna i Aftonbladet utan "experterna" som tippar hur det ska gå för varje lag. I PROCENT!

Det finns "utlandsexperter, sportexperter, sportORAKEL (Björn Hellberg)
Man kan vara Modeexpert äcklet
Slår mig i backen på att det finns en knyppelexpert någonstans oxå.
Kanske hon?

Finns det kanske någon speciell expert-gen man kan vara lycklig att födas med. Varför tituleras just dessa människor experter.
Behöver vi vanliga icke-experter en expert att förlita oss på. Att luta oss emot när stormen river i knutarna.
Vad ska jag ha på mig kväll, vilket lag ska jag tippa vinner matchen, kommer jag någonsin bli lika duktig på att knyppla som Britt-Marie?

Härmed utnämner jag mig till Dryckes-expert, snacka skit-expert, skratta högt-expert samt klämma pormask-expert.
Om någon har något att invända, lycka till. IM THE EXPERT.


Dessa människor har ju faktiskt en enorm makt. Lite som Gud. Deras profetior efterapas av så många människor.
Om man vinner en miljon- tackar man slumpen eller experten?

Inga kommentarer: