söndag 3 januari 2010

Seså, ge mig ett kraftpaket.

För inte allt för många år sedan såg man nästan sex stabila magrutor och jag kunde fälla din mamma med ena handen medan jag målade läpparna med den andra.

Så är idag icke fallet och nu får det ju liksom vara nog. Jag är trött på att vara trött och nu väntar ett år fyllt av förändring.
Varenda nyår väntar ett år av förändring och det är ju rätt onödigt att förvånas över det med tanke på att det som sker är sånt vi ändå inte kan göra något åt.
Kanske blir du gravid, kanske förlorar du någon du älskar, kanske får du ditt drömjobb. Något stort händer i våra liv jämt och det spelar ingen roll vilket år eller vilken månad det är. Allt som sker, bra eller dåligt gör oss starkare och bättre och så lär vi ju oss massa med saker oxå tydligen. Jösses så kloka vi känner oss EFTER att vi kukat upp något.

Jag har övat på att känna lugn och ro. Det har gått bra. jag har spenderat mindre tid på krogen och mer tid hemma och pysslat och donat och hånglat. Kan inte Norrköping bjuda på något vettigt snart? Mysiga pubar och hak har vi men när det kommer till nattklubbar är det rent ut sagt jävligt pinsamt. Om vi skulle kunna börja med att sätta en 23årsgräns på ett ställe med vettig musik NÅN GÅNG I MÅNADEN så skulle det slippa kännas som om man befann sig på Otten fast utan Shakira. Jag är skitless på alltihop. 2010 får gärna bjuda på nåt nytt i krogsvängen. Om det inte vore för att ens polare är klipska nog att lira bra musik skulle jag fan inte gått ut alls.

Jag blir 25 i mars och kan snart bo i min lägenhet jämt. Hade grava utgifter den här månaden så den här månaden blev inte så stabil som jag hoppats men nästa månad ska det vara i fas. SKÖNT. Jobbar till 22 vareviga kväll nu fram till söndag och på måndag börjar jag på munken istället. Ska bli sjukt roligt och då får ni komma och och dricka kaffe och spontankramas med mig om dagarna.

S tvingar mig att pussla pusslet jag fick av honom fast jag inte riktigt är redo för detta grava 20o0bitarsprojekt. Det liksom hänger i huvudet hela tiden så snart jag kommer i gång. Pussel pussel pussel...


Inga kommentarer: