söndag 17 januari 2010

Dagens citat

"Akta bara så hon inte blir sådär tjock igen" Så sa en person till Stoffe om mig för inte så länge sen. Det var väl snällt? En riktig humörhöjare. Fast inte av direkt den anledningen utan av det faktum att folk slösar bort sin tid på så banala saker som smalhet hela tiden. Vem fan tackar dig? Vem bryr sig? Brudarna som kollar snett för att de mår likadant själva? Shit det är så jävla onödigt.


I dag vaknade jag pigg och glad och sugen på att storstäda lägenheten. Då detta stadie är rätt så jävla as-sällsynt tänkte jag göra det. Jag tänkte även blanda in Stoffe i detta. Vi får se ur poppis det är.
Kanelgröt med mammas blåbärssylt och rågsmörgås med ost blir det härnäst och nästa vecka börjar den....den...*fanfaaar* SOCKERFRIA VECKAN!!
Detta gäller Stoffe också. Vi käkar ju från jobbet nu så då kanske han kan leva på annat än rostmackor och cola. Då jag insåg vidden av hans dagliga sockerintag kände jag att nu får jag fan säga till på skarpen. Är det konstigt att man sover dåligt och är på dåligt humör och stressad och trött hela tiden när man lever på tomma kalorier och läsk?
Jag kommer ha en mycket, mycket sur pojkvän men det skiter jag i. Då jag ska genomgå samma sak kommer jag antagligen inte vara gladare själv och har man skafft sig ett jävla gymkort i november får man väl använda det då då.

Och sen får jag ju akta mig så jag inte blir sådär tjock igen. För det vore verkligen en synd och helt fruktansvärt. Vem skulle vilja ligga med mig om fem kilo liksom? Vem vill egentligen ligga med NÅN som inte ser ut som Jessica Alba? Jag vill ligga med S även fast han inte ser ut som Jude Law eller Brad Pitt i höstlegender för han är skitsnygg och jag lägger inte energi på triviala saker om de inte tvingar sig in i min hjärna pga att samhället och idiotiska människor har bestämt det.

Mat- kaffe-städa.

Natta btw flickan från ovan känner jag igen så jäävla väl. Är det hon som blir våldtagen och dör??

4 kommentarer:

nataber sa...

ja de visar inte i filmen att hon blir våldtagen men om jag minns boken rätt så blir hon ju det. väl? sjukt bra film iaf, världsklass!!!

Tessan sa...

låter som grav gråtvarning.Måste ses. Men ikväll blire sherlock holmes. :)

H sa...

Men gud vem kläcker en sådan kommentar! Kul o ses i fredas förresten! :) Får styra upp nåt snart. Kanske får komma o äta hos dig på jobbe. :)

Tessan sa...

Ja, det var inte vidare snällt eller klokt.
Sjukt kul och spontant. :) KLart du kan!!! :)