torsdag 14 januari 2010

I dag tänkte jag skriva om:

Att jag fått ett nytt, roligt jobb där jag har roligt tillsammans med mysiga människor. Nu vet jag vad jag ska göra varje måndag till fredag och ibland kvällar och helger. Jag ska ordna mig den där datorn jag så länge velat ha och skapa en myspysig liten ettapetta.

Det lustiga är att när PMSen kommer så känns ingenting roligt eller ens någonting. Jag blir så jäklarns avtrubbad och konstig hela jag! Dessutom ska jag skaffa mig en sån härn: Ska bara räkna på hur mycket man jag faktiskt lagar själv nu när jag har kockar som lagar mat åt mig. Världens bästa kockar också. Som mamma-mat fast ändå inte.

Ett satans jävla felknapptryck ledde dock till bekymmer idag och jag hoppas verkligen det går att rätta till. HATAR att göra fel och vara ny. Hatar teknik och siffror också. När nåt går fel går det fan fel. Ofta kan det iofs vara lätt fixat också. Det löser sig sa hon som sket i slasken.

Känner ni er ibland som ett glas som inte vet om det är halvfullt eller halvtomt? Det här nya året skulle bli det år då jag löser mina issues och jag funderar ganska mycket och sätter ned foten och tar mig själv på allvar. För att deala med issues behöver inte betyda att man håller käften och ser glad ut och negligerar sig själv. Då hjälper man inte sig själv alls. Det kan också vara smart att inse att vissa saker har man rätt att ogilla och andra saker behöver man inte blåsa upp så förbannat. Hur låter vi bli att blåsa upp sånt vi ogillar så förbannat?

Jag har lovat mig själv att saker som genererar ångest inte ska få finnas i mitt liv. Därför ska jag inte ha en TV i min nya lägenhet. Nej, jag är ingen jävla mormon men det visas alldeles för mycket skit när vi skulle kunna titta på annat eller ägna oss åt annat. (läs FACEBOOKANDE, bloggande...etc..ho ho) Nä intörnätt är fan kul. TV är skit.
När jag vill se en film ska jag ladda ner den jävligt gratis och olagligt för vi betalar fan så det räcker och då är det sånt jag själv valt. Och TV-licensen skiter jag i och köper Spotify istället och då slipper jag OXÅ reklam.
En issue mindre. Sen har ju*harkel* min kille en TV som tar upp en hel vägg. Om jag vill se nåt jättestort nångång.
BTW ni måste se The Penguins of Madagascar, Så jävla as-roligt!

2 kommentarer:

nataber sa...

haha kände du igen det från när du dejtade en kirurg? :) grattis till jobbet, lägenheten och nya tuffa tag!

t sa...

Hahha tack vännen!! Ja fy fan kirurgerna hänger som klasar. Hahah.