torsdag 9 april 2009

"Jonna, det är ju för i helvete PÅSK!!

Hon tittar yrvaket upp på mig när jag likt Kramer glider in i hennes rum alldeles nyss med håret på ända och utbrister detta konstaterande.
Efter att ha pratat med min kära syster och fått så grav hemlängtan att jag tog till lipen insåg jag det fruktansvärda i att det är SKÄRTORSDAG DET ÄR JU FAN PÅSK HUR I HELA FRIDEN KUNDE JAG GLÖMMA ATT DET ÄR PÅSK OCH VI MÅSTE JU FÖR FAAN FIRA PÅSK, JONNA OCH HUR SKA VI FÅ TAG I PÅSKÄGG DET ÄR JU FAN PÅSK OCH VI MÅSTE DRA TILL DYKCENTRET OCH KÖPA SVENNEGODIS I LÖSVIKT SVINDYRT FÖR DET ÄR JU FAAN PÅSK OCH VI MÅSTE HA ÄGG OCH KYCKLINGAR OCH FJÄDRAR NÄR VI FIRAR PÅSK OCH DET ÄR FAN SKÄRTORSDAG IDAG VAD GÖR MAN DÅ??OCH JAG MISSADE DYMMELONSDAGEN FÖRBANNADE SKITPÅSKJÄVEL.

Jag saknar min Anna. Och min mamma.
Anna, igår satt jag på sängen och ropade ditt namn jättehögt och hoppades du skulle höra mig. Kände du nåt i magen igår runt tolvsnåret på förmiddan? Har du skype för vi måste prata något alldeles asmycket och jag måste se ditt ansikte och gud vad jag saknar dig.

PÅSK!

2 kommentarer:

zen sa...

åh tessan!
1. Du gav mig nyss ett ord till DN:s bildkryss med påsktema - TACK! (dymmel)

2. Ja, jag tror det hördes ända hit, eller kändes, jag och linn satt på fräcka i solen och snappade upp det och pratade om dej :-) vi tycker du får komma hem snart! det är ju vår och helt anständigt här! när kommer du hem egentligen? jag längtar efter dig med, som fan. det är som att tiden står lite still här när du är borta och nu har det stått lite för still lite för länge... saker är inte desamma. så - pallra dej hem nu då snart! och tänker du inte göra det så får du skriva ett långt mail och berätta om allt som händer och sker så jag kan få en bit tessan i text och ord allafall :).

3. skype? i'm to old tessan! men okej, jag kan försöka. måste man inte ngn hight tech-utrustning för det? jag ska jobba på det!

stor KRAM!

Mikkis sa...

JAG SAKNAR DIG DAMN IT!!!!