lördag 18 april 2009

Rötägg på moped

Här har jag i det senaste blogginlägget lagt ut texten om hur jag försvarar min heder med näbbar och klor och uppmanar alla att göra detsamma. Rak rygg- ögon i nacken.
Ibland räcker det dessvärre inte till.

I går kväll tvingade jag Jonna att åka med mig till 7-eleven för att väga mig på en gul våg som spelar en sång när man väger sig. (!)
På vägen hem är det mörkt och vi åker genom en del där det inte finns några lyktor i kanske 65km framför oss åker ett par på en moppe och jag ligger lite före Jonna och ska precis köra om dem. Helt plötsligt hör jag hur Jonna började skrika skräckslaget och tuta och vänder mig om för att hinna se hur hon nästan kör in i paret som stannat vid ljudet av skriket och tutan. Jag ser hur Jonna vinglar till och tror att hon kanske upptäckt att paret körde för långsamt och bromsade för att inte köra in i dem.
- EN KILLE KÖRDE UPP BREDVID MIG OCH TOG MIG PÅ BRÖSTEN, KÖR FÖR I HELVETE, skriker hon skräckslaget. Jag tänker inte mer utan ser till att hon är med och kör för allt vad vi är är värda hem. Jag ser så vi inte är förföljda och när vi kliver av mopparna berättar Jonna chockad och gråtande hur hon känt hur någon körde upp bredvid henne och sträckt ut en hand och grabbat tag i hennes bröst och hållt fast handen där medan dem körde bredvid varandra. Han hade en hjälm med ett helt glasvisir så allt hon såg var ett par skitläskiga ögon som stirrade på henne. Så hon hade skrikit, bromsat, tutat för allt vad hon var värd och när hon tittade nästa gång var han borta i mörkret. Vi funderade på om han stängt av lyktan för att vi inte skulle se honom. Jag känner hur ilskan bubblar upp inom mig och efter att ha försökt lugna henne lite och krama henne ordentligt ger jag mig ut på gatan fly jävla förbannad för att se om han kommer åkande. Stod och väntade rätt länge men han kom aldrig. Man kanske kunde fått något sorts signalement iaf. Jag övervägde att ge mig iväg med moppen och leta men insåg att det kanske inte var så smart själv.
Jag kan inte minnas när jag var så jävla pissförbannad sist. Kunde knappt prata ens och kroppen bara dunkade.
Vi tror det var en thai. Och detä r mycket ovanligt att dem åker med hjälm. Hade han den för att dölja sig? Var det planerat? Ön är inte stor, hade han siktat in sig på henne innan? Vem ÄR han?
Man vill gärna "bara" avfärda det som en påtänd pervers idiot men det är fan inte så lätt. Det värsta av allt var ju att han utsatte oss för livsfara. Vi körde i hög fart. Jonna hade kunnat panika och köra åt helvete och jag åkte i princip med huvudet baklänges och tvärbromsade en stund för att fatta vad som hände. Mina ögon lasrar efter en thaisnubbe med sån där konstig hjälm.

Efter att ha lugnat oss lite drog vi ner till en strandbar där vi mötte upp min Dude och några till och hängde. Jag bjöd Jonna på ett par drinkar och G berättade om sina bravader på moppar där han kört in i palmer "coconut tree" vilket för öfrigt lät skitgulligt. Det roliga var att det var liksom en guppig väg nånstans där det i princip var omöjligt att inte köra omkull. Så alla körde omkull där jämt. Hur försiktig man än var. Den vägen var han tvungen att åka rätt ofta. Ibland hörde han hur folk låg ute i buskagen och jämrade sig. Skönt att se hur Jonna skrattade och slappnade av lite.
Jävla, jävla, vidriga idiot. Om jag hittar dig....

Sen drog G och jag hem till honom för att hjälpa till att organisera hans packning. Till det behövdes lysande djävulshorn tyckte vi. Jag fick ett par röda och han hade blå. Vet inte om det gick fortare men roligare var det iaf. Sen drog vi hem till mitt fräscha Ac-rum för att sova istället och knackade på hos Jonna, glatt posande med våra fina horn. Hon fotade rätt ordentligt så dem korten får ni se snart.

Jag glider över till Bali ett par veckor innan hemfärd är det tänkt. Ballt va? Ska finnas grymt dyuk och surfing där och surfing har jag inte testat än så det är dags. Vet inte när jag kommer än dock.
Nu, kila över och köpa käk och sen läsa lite artiklar. Har kommit av mig lite. Kamma till dig nu Terre.

Kommer sakna Duden, men vi har sagt att vi ska styra det på nåt vis. Man får väl se.

1 kommentar:

ellen sa...

Men fy i helvete! är Jonna ok? (dum fråga igentligen, klart hon inte är ok..) har ni snackat med nån om det? mats eller nån myndighet eller så?
hade jag varit där så hade du och jag hittat honom och kastrerat honom... känner hur blodet kokar när jag läste det...ta hand om varandra!
puss