fredag 17 april 2009

Fejjan can do better

Förstår ni alla de där förfrågningarna om att bli fan av saker och ting?
"Do you know about, Kate Moss?"
Är det ens grammatiskt korrekt och vem fan bryr sig om Kate Moss'? Varför ska man bli "fan" av folk på det viset?
- Jaha, jag ser här att du är ett FAN av Kate Moss och någon joppe som cyklar duktigt trots cancer.
- Eh, jo, dem är ju...bra...

Jag anser det vara mycket fånigt att kalla sig själv för ett "fan" av någonting. Jag kan gilla något väldigt väldigt mycket, men att vara ett fan känns mer som något fjortisarna ägnar sig åt på Håkan Hellströms konserter.

Eftersom det är så satans varmt här är det stört omöjligt att ligga på stranden. Då är det bra att äga en skooter så man kan utforska ön istället. Dock behöver jag en anger managementkurs eftersom jag höll på att köra in i en muslimsk kvinna som bara helt sonika körde rätt ut i vägen. Jag hängde mig på tutan och hon typ tittade bara på mig helt slappt. Jag log lite och svängde förbi. Det var snällt av mig. Jag HADE kunnat skrika: FÖRANNADE KVINNS ATT INTE KUNNA KÖRA OCH OM DU INTE HADE DEN DÄR TYGTRASAN PÅ SKALLEN KANSKE DU SKULLE SEE VART DU KÖÖÖRDEEEE!!!!
Så otroligt medelålderskolonialt. Tänker mig en fet vit man med helikopterplatta göra det uttalandet med rosor på kinderna av ilska och fettet dallrandes.
Jag har dock redan orsakat garv. Glömmer ju att jag inte är enda svensken på ön och män med deras jävla flakbilar kör i typ 30 på vägarna medan jag får ligga och trycka i röven på dem hela tiden. Så jag skrek: DU KÖR JU SOM EN JÄVLA KÄRRIIING, och tutade. Hörde ett asgarv och på andra sidan står ett gäng grabbar och vinkar uppskattande. Från Schweden naturligtjävlavis.

En snubbe som var kusligt lik Chris Martin i Coldplay försökte hångla upp mig men då han var tysk och hette "Friedel" gick det liksom fetbort. Kanske mest för att jag redan hade en amerikansk dude i min säng hemma väntandes på mig.
Friedel. SCHTRUDEL?

Jaa ni, vad har hänt mer?
Jag har gett en indisk man stryk som tafsade ohämmat på mig under Song Kran. En hel dags vattenkrig för att fira nyåret. Efer att ha avvisat honom hundra gånger säger människan...
"Im interested in youu, the question is, what du YOU feel??" För att sedan försöka se sexig ut med sin cigarrett. Jag var då inne på min hundrade grogg och klockan var typ 16 på eftermiddagen så det fanns liksom ingen tid till hyfs så han fick sig ett HA- HAAA rätt upp i nyllet och ett konstaterande att han var körd. Detta var efter att jag smällt till honom. Kände mig rätt ball där i min kamouflagekjol, tuffa bikiniöverdel, bandana, krigsmålning på kinderna samt pilotbrills och det största vattengevär jag kunde hitta. Klart karln fick stryk.
Han jobbar dessvärre på ett av mina stamställen här bredvid och jag är en tickande bomb vad gäller honom. Jag har svurit dyrt och heligt att om han rör mig en jävla gång till så ska han få sig en snyting bort till GRANNEN! Minns det flickor. NI är ingens egendom!

Jag drämde även till en kille med en jävla "Hitta Nemo" mössa. Alltså mössan VAR Nemo. Vilket kanske kunde vara nog för att få pisk men det var för att han var full och försökte tvinga mig att sätta mig hos honom. Han fick en smäll i bakhuvudet så Nemo for i backen. Stackarn...Nemo alltså.
Jag såg förresten massor av Nemofiskar när jag dök. Visste ni att dem är pyyttepyyttesmå? :)

jag har så mycket i skolan men grava koncentrationssvårigheter. usch så dum jag är. Måste verkligen komma igång nu.
Jag kommer göra Bangkok några dagar innan hemfärd upp och ner och ut och in så om någon vet något särskilt dem skulle vilja ha så hör av er. Då menar jag till er som tycker att ni förtjänar nåt...;) kan inte klämma ner skor och skit men kanske andra saker. Ska buda hem en låda också.

Det blir nog Bali en sväng iallafall. Måste hänga i konstnärsbyn.

Inga kommentarer: