tisdag 26 juni 2007

Varför Terese inte ska tro på Gud.


Det är nämligen ingen ide.
Jag har hädat nog så det räcker för 500 kristna livstider.
MINST.

Det är ingen ide att sorgset blicka upp mot himlen, titta lite ledsamt upp mot taket i kyrkan och tänka- Oh min Gud varför har du övergivit mig.
Eller den klassiska, Förlåt mig, ty jag har syndat men vill hemskt gärna komma till himlen ändå.

Jag tror inte heller att en Gud vill ha en Tessan i sin himmel som förespråkar hans ärkefiendes bibel framför hans egen.

Det är framförallt ingen ide att ilsket hytta mot skyn och banna honom för allt skit som finns i världen (för våra synders skull naturligtvis"
He nämligen doesn't give a shit.

Det är inte så konstigt att världens ledare skyller ifrån sig och gör dumheter i Guds namn.
HAN skyller ju för fan ifrån sig hela tiden.
Det finns ju alltid en ursäkt till att någon dör enligt Gud.
Klart fan Saddam, Bush och resten av världens välrenommerade rövhål dödar hejjvilt och sedan skyller på någon annan.
Det lärde de sig garanterat i Bibelskolan när de unga i sinnet lärde sig mer om världen.

Jag fattar inte varför folk förebereder sig för att slicka Gudröv på Domedagen.
Borde dem inte vara arga istället?
Kalla honom svikare, fråga honom vad all världens mening det var med att styra över oss meningslösa djur som enligt ett biologiskt mönster föddes lite för smarta så vi slutligen skulle förinta oss själva och därför var tvungna att hitta på en Gud för att avbagatellisera vår egen meningslöshet.

Jag hamnar i allafall inte i Himlen.
Jag kommer ägna mig åt syndfullt sex, dricka ohämmat mycket sprit samt förolämpa folk till höger och vänster.
Det är min himmel det....
Fan, det kanske inte var så smart att skriva ner.
Nu hamnar jag säkert i himlen bara för det.
Som straff.
Jävla skit.
Men då kanske det kan bli någon ordning där uppe.




Inga kommentarer: