onsdag 20 juni 2007

Sjuk i huvudet?

Fick ett par kommentarer på mitt förra inlägg.
Bland annat att jag var dum i huvudet.
Jag hade bråttom imorse så kanske var jag inte tillräckligt tydlig?

Jag undrar, vilken sorts annan frustration känner man som förälder när man får veta att ens barn tillbringat varje dag tillsammans med en psykiskt sjuk människa som förgriper sig, eller runkar till bilder av nakna barn i barnets egen ålder?
Jo, man sitter säkert vänligt på sin svenska stjärt och tänker att, det var väl tur att han åkte fast.
Eller, ja men det var väl bra att han släpps ut igen och är fri att fortsätta utöva sin brottslighet till saken har vidare utretts?

Som sagt är inte artikeln särskilt detaljerad. Det kanske är skillnad på brott och brott.
Det kanske inte är lika farligt att bara ha bilder, som att förgripa sig på barn själv?
Det står om en "härva". Därmed utgår jag ifrån att den här mannen varit insyltad i något riktigt jävligt. Vi ska inte glömma hur mycket pengar som tjänas i den här vidriga branschen.

Jag vet ingen som är dum i huvudet, men jag vet något som är helt åt helvete.
Det är systemet vi lever i och som inte satsar tillräckligt mycket på psykisk vård så dessa människor kan få vård och låta små barn få ha sin uppväxt i fred.

Inga kommentarer: