onsdag 7 april 2010

Grammateriska....

Jag har blivit så van vid den grammatiska friheten på internet att jag nog glömt bort hur man är grammatiskt korrekt. Jag tänker på det ibland när jag läser Helenas blogg för hon skriver alltid så fint.

Det verkar ju faktiskt som om man är lite smartare när man bryr sig om vart.man.sätter.punkterna. Det ser mer genomtänkt ut. Som om man vet vad man talar om.
Jag vet sällan vad jag talar om men att våren är på väg är något jag vet för det svider i mina ögon och när jag vaknar ser jag ut som en svullen säl och inget smink i världen döljer infektionsfinnarna eller allergisvullnaden eller det faktum att jag enligt min sömn-app på iphone sover väldigt oroligt.

Dock är det ju faktiskt väldigt trevligt med vår.
Jag letar random musik på spotify. Jag liksom bara trycker lite på måfå och ser vad som poppar ut. Kanske finner jag ett nytt favoritband.

Jag har i denna eviga strävan efter lycka och balans börjat knapra någon rot i pillerform som ska ge en mindre nedstämdhet vid PMS. Kanske kommer kreativiteten och asgarven tillbaka till mig i ett vips?

Mumford & Sons hette ett band jag klickade på nu. Rätt mysigt faktiskt. Iaf den låt jag hör nu som är den första.

Ibland när jag försöker titta på mig själv i tredje person undrar jag om jag i någons ögon är lika vacker som andra tredjepersoner kan vara för mig. Är det fåfängt?

8 kommentarer:

H sa...

hihi. mumford är fin skit! i alla fall ett par låtar. mitt tips är first aid kit! så lär du dig ett par låtar så kan du sjunga för mig.

Podge sa...

Heej! Läste att du söker nya favoritband, kolla in oss för tusan :D Vi finns inte på Spotify än dock (dröjer bara några veckor så gör vi det, hurra!) Men kolla in vår Myspace så länge, där ligger låtar från vår nya skiva "Natural Causes" uppe : www.myspace.com/podgesweden och såklart - läs vår blogg! Hade gött och hoppas du gillar vår musik! /Stina och Podge

tess sa...

Oh! Det lät spännande. Ska jag genast lyssna på. :)

H: Oh ja det ska jag stta på nu när jag gör morgonpreppen på jobbet. :)

Podge sa...

Nå? Något att hänga i julgranen? :)

JesperMats sa...

Rolig blogg att läsa!
Keep on writing!

JesperMats sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
kabinettet sa...

tack snälla! :)

Ingrid bloggar sa...

Hej hej, hittade hit via "Nästa blogg" och tacker för en stunds trevlig läsning :)

/ingrid