tisdag 12 augusti 2008

Uppmaning


En av mina favvobloggare Unni Drougge har fått i uppdrag av en bloggbekant att lista sex udda egenskaper hos sig själv. Hennes minst lika välformulerade son går däremot in och skriver något helt annat, men väldigt roligt.
Men jag blev faktiskt lite sugen på att ge mig in i det som kanske är lite udda hos mig. Men det som är udda hos mig kan ju vara totalt normalt för någon annan. Eller är det kanske så att det som jag finner fullt normalt i mina dagliga rutiner får någon annan att helt göra i byxan av o-uddighet.

Så, jag listar helt enkelt sex saker som jag tror är lite mer sällsynta. Eller åtminstonde sådant som folk i regel inte erkänner att dem gillar, hatar eller gör.
Känner någon sig manad att haka på är ni välkomna att infomera i kommentarsfältet så jag kan få ha lite roligt jag oxå.

  1. Jag pratar för mig själv. Så fort jag blir ensam. Ibland nästan roligare än att prata med någon annan. Långa diskussioner eller dumheter diktar jag ihop och basunerar ut i min ensamhet. Kanske bör jag tillägga att jag är en väldigt god lyssnare?
  2. Om någon är på toa lite extra länge kan jag aldrig låta bli att undra.."Har personen därinne bajsat nu?"
  3. Jag har en favvoplats på bussen från Sörping och om någon sitter på den lackar jag ur.
  4. Ibland om jag går ensam pratar jag i mobiltelefonen på låtsas. Dels för att det känns lite terr. Dels för att jag inbillar mig att jag inte blir överfallen av ett psykopatsfall då.
  5. Jag tycker inte om att min mobil ringer så jag har den på ljudlös för då inbillar jag mig att jag själv kan bestämma när jag känner för att prata med någon. Vilket naturligtvis inte är ett dugg jävla logiskt eftersom jag inte tycker om att ringa folk heller. Im a messer.
  6. Jag inbillar mig att folk glor på mig hela tiden vilket resulterar i en ständigt tjurig min när jag är ensam på stan för jag känner mig iakttagen och tänker att alla tänker saker om mig när jag går förbi så i mitt huvud låter det ungefär "Sluta GLO era jävla kossor har ni käkat glosoppa till lunch jag ska fan snitta er allihop för att ni inte har mer HYFS."
Det var faktiskt rätt kul det här för jag lärde mig ju att jag är jävligt mycket mer udda än jag trodde. Kanske ni gör det med? Om er själva alltså.
Jag är, vid närmare eftertanke fullt normal.

4 kommentarer:

H sa...

Härligt att du är tillbaka! Och den där sista punkten om att alla glor på en känner jag igen. Är precis likadan. Vilket gör att det kan vara ganska jobbigt att gå ut och gå. För liksom, sluta glo vad är det som är så jävla intressant jag vill bara gå här och vara osynlig era mongon!
Jag kanske gör en likadan. När jag får tillbaka mitt internet. :(

Anonym sa...

Hahaha, så klockrent. Det där med att gå på stan & det med toan o tänka om dem skitit gör jag med :p hahaha, vi är syskon ändå ;D
Men här får du 6 av mina som jag tror... kanske vet du alla redan, för jag visste de flesta om dig ;)

1. Jag överanalyserar alla människor jag stöter på och målar upp bilder av hur jag är övertygad om att de lever sina liv... typ : Du har varit otrogen din jävel, eller varför går du där med henne för som du inte ens vill ha, eller du blev mobbad i skolan din stackare, eller att någon är hemlig transa på kvällarna, eller såhär ser det ut i ditt hem, du har de möblerna och på kvällarna dansar du bugg ... typ.. haha, så inbillar jag mig att det är JUST så dem lever sina liv :P

2. Jag tänker väldigt onda tankar om alla, fast jag är trevlig mot dem. Oavsett om jag är irriterad eller inte så tänker jag bara elakt. Står nån ivägen, så går det en "flytta på dig din fule feta jävel, ser du inte att jag inte får plats när du har din röv över hela gången idiotsjävelsjävelsjävel" -ramsa i huvudet på mig.... alltid. Även om jag har en jättebra dag och mår asbra :P

3.Jag peppar mig själv med superego tankar om jag gör bort mig eller klantar mig... om nån inte förstår vad jag menar så idiotförklarar jag dem i skallen för att må bättre själv, eller om nån inte skrattar åt ett givet skämt så inbillar jag mig hur tröga dem är som inte har nån humor osv. Asbra, då mår man aldrig kasst o ingen behöver veta... haha!

4. Jag gör små ljud för mig själv, när jag råkar göra nåt som inte är tanken med från början.. så kommer nåt "hmmmaeeemmmm" inifrån som en tröst för att lugna mig typ... haha, den vet du nog tror jag för det har du sagt själv ;)

5. Jag lever ibland i någon slags inbillning av hur jag funkar... typ jag ska göra allt för att förneka att jag är klantig, fast jag är det egentligen. Och så gör jag saker som jag VET inte kommer gå... typ ser jag att det kanske fattas 2 m för att något ska få plats så ska jag envisas med att TRYCKA IN det iallafall, vilket slutar med att något går sönder... samma sak som om jag ser att jag inte ryms under något ställe så skyndar jag mig på under iallafall vilket slutar med att jag får ont för jag slår i skallen... och efterråt måste jag förneka klantigheten för mig själv och hävda att jag egentligen BORDE fått plats...

6. Jag dränker mig själv i socker, fast jag inte vill. Kan göra i princip vad som helst bara jag får det. Iallafall om det gäller choklad, finns det ingen hemma och jag inte kan handla, då äter jag o´boy pulver osv....

nataber sa...

såå nu har jag gjort listan jag med. men min verka så fjantig. haha. puss

Anonym sa...

Hahaha, ALLT det där gör jag med.. om det gör mej normal eller onormal skiter jag i.. jag är underbar och det är du med!! ;) PUSS på dej